Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til opstart af egen babytøjsbutik/webshop med eget tøjmærke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i hjælpsomme Amino'er

Jeg går med en stor drøm om, at starte egen tøjbutik med salg af babytøj fra 0-10 år - primært til de helst små. Jeg har prøvet at slå tanken ud af hovedet, men det bliver ved med at poppe op, så nu prøver jeg så småt at tage lidt handling på det og forhøre mig omkring. Jeg synes der er mange webshops med babytøj, men ikke særlig mange fysiske butikker at vælge imellem, hvor man kan røre/mærke tøjet, og derfor tænker jeg der er et marked for det. Jeg tænker selvfølgelig først at starte med webshop, men det er meningen jeg gerne vil ha en fysisk butik i kbh. Jeg synes de fleste steder bruger de samme mærker af tøj, så jeg vil gerne ha mit eget tøjmærke og derfor gøre mig unik på den måde. Jeg er meget fan af det søde/"feminine" tøj med masser af farver, mønster og print og jeg synes det er hyggeligt og spændende selv at finde på designs. Jeg er slet ikke startet endnu, men har tænkt over det længe og har mange gode ideer til, hvordan jeg gerne vil have tøjet skal se ud. Jeg har ingen erfaring på området og ved at det er en svær og hård branche at være i, men jeg vil det nu stadig rigtig gerne og er villig til at ligge meget arbejde i det.  Jeg har derfor ikke brug for at høre, at det er en dårlig idé, men brug for konkret vejledning og råd og helst med eksempler på priser osv. :) Synes der er en del debatter herinde om det, men synes ikke det er mange der kommer med konkrete råd desværre så jeg forsøger lige :)

- Hvordan kommer jeg overhovedet i gang? Hvad med budgettet? husleje, inventar osv.? Hvor meget penge skal der bruges til varelager? hvor stort et varelager skal jeg have? Hvordan med betaling osv.? Hvis der er nogle der ha startet egen butik og har et eksempel på et budget ville det være perfekt, bare for at få et lille overblik, ville det være dejligt! Det er meningen jeg gerne vil kunne leve af det på sigt :)

- Jeg har selv syet få stk. tøj som jeg synes er rigtig søde og tror de er salgbare, men jeg er nok ikke god nok til selve sydelen selv og søger derfor nogle der vil kunne producere/sy det for mig, men hvor finder jeg nogle der kan det? og hvor jeg kan få prøver på det først? Da det er babytøj skal det selvfølgelig være fri for diverse stoffer og gerne øko (ik et krav). Jeg høre mange foreslår at få det produceret i Kina osv. men det er jeg ik tilhænger af både fordi det er besværligt med told og levering osv. og jeg vil simpelthen ik føle mig sikker ved det, så det skal helst være i DK! :)

- hvad med design af logo og mærke? Der er vel også noget med rettigheder osv. med eget mærke?

Jeg undre mig lidt over butikker som H&M fx - hvor får de deres tøj fra og kan sælge det så billigt? er det fra Vietnam og hvordan sikre de sig at det ikke indeholder grimme stoffer osv.?

Jeg har garanteret mange flere spørgsmål, da jeg kun er i overvejelses/opstartsfasen, så kom bare med alle de gode råd i har! :D

På forhånd tak :)

 

 

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at være negativ, men jeg tror dine ønsker er lidt urealistiske.

Der er flere af de ønsker du har som handler om at gøre noget andet end andre gør. Det er der bestemt ikke noget galt i, men medmindre man gør det fordi man har en bedre forståelse for markedet end sine konkurrenter - så taler sandsynligheden altså for at dine konkurrenter gør som de gør fordi de har gjort sig nogle erfaringer som du endnu ikke har gjort dig.

Hvis jeg var dig ville jeg starte med noget som måske kun var anderledes på et enkelt punkt, gerne det punkt hvor du føler dig mest sikker på at du har ret og dine konkurrenter tager fejl. Hvis du så rent faktisk har ret og du får succes - så kan du bruge den succes til at afprøve dine andre ideer lidt efter lidt.

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay fair nok du synes det :)
Men kan du så give mig noget konkret at arbejde videre på til at opnå min drøm, for dit svar var ik særlig konkret. Er du selv inde i den branche til du kan udtale dig om det? :)

Jeg er klar over at det kræver meget arbejde og en pæn kapital, og jeg siger ik at det ska være nu og her eller at det overhovedet kan lade sig gøre. Men jeg finder jo ik ud af det ved at være passiv men ved at forhøre mig omkring om gode råd og vejledning og derfor skrev jeg dette indlæg for at få en ide om det.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har erfaringer med branchen da jeg har været med til at udvikle et softwaresystem til tøjbranchen. Og så kender jeg en investor i et firma med syproduktion i Dubai.

Grunden til at jeg ikke var konkret er at jeg mener der vigtigste for dig er at komme igang og gøre dig dine egne erfaringer, ikke at udtænke den perfekte plan. Når du så har erfaringerne er det meget nemmere bagefter at justere din tilgang til du har opnået succes.

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Beti89:
Jeg går med en stor drøm om ....
Lad det blive ved drømmen - det vil kun ende i et mareridt hvis du forsøger.

Om du så får nok så mange input og svar på din spørgsmål - så er du med det niveau du udtrykker med dine spørgsmål - overhovedet - slet ikke - på nogen måde - aldrig ..... klar til at stå på egne ben med en virksomhed -

Beklager - men det er mit bedste råd og jeg vil love dig at det vil spare dig rigtig mange penge at følge det.

Bliv lønmodtager fx i en butik og når du så har samlet noget viden og erfaring (om 3 - 5 år) - så kan du måske prøve igen. Fx. så gem et link til dit indlæg og når du på et tidspunkt kan læse det igennem og småfnise / grine af hvad det er du sørger viden om i dit indlæg - så .... er du ved at være klar til at overveje at gå igang -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)