Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebooks algoritme

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har lidt svært ved at finde belæg for Facebooks algoritme i forhold til hvordan opdateringer når ud til følgere?

Hvis jeg f.eks. har 1000 følger og laver en opdatering, vil denne blive smidt ud i alle de 1000 følgers newsfeed, eller fungere det således at den kun vil nå ud til en procent del, og hvis disse liker min opdatering vil den så komme ud til flere af mine 1000 følger?

Jeg har hørt noget om at hvis man ligger et billede med en opdatering, vil det nå ud til flere?

Har i eventuelt noget dokumentation for deres algoritme, eller kilder? :) 

Jeg har håber i kan forstå mit spørgsmål :)

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Af de 1000 brugere vil dit opslag nå ud til x% af disse brugere. Hvis disse brugere finder dit opslag interessant vil facebook vise dit opslag for en større %-del af de 1000 brugere. Af de brugere der synes godt om et opslag eksponeres y% af deres venner for samme opslag. Hvis det er interessant for den brugerskare eksponeres en større %-del af deres venner for opslaget. Og sådan går det videre der ud af.

Det er en ret simpel taktik og vanvittig svær at påvirke.

Dokumentation er forbeholdt Facebook.

Tilmeldt 29. Apr 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for din besked! Det giver god mening. Jeg skal bruge det til en afsluttende opgave, som jeg er i gang med. Det hjælper en stor del, det du skriver. 

Du ved vel ikke om der findes noget på nettet, som jeg kan bruge som kilde til det her?

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebooks algoritme baserer sig på Machine Learning. Det de gør er helt sikkert at bruge Machine Learning til at give hver opdatering en form for score baseret på mange forskellige data.

Når der så er en som kigger på sin feed vil vedkommende primært se de opdateringer som har høj score, men dog også vægtet efter hvor gamle de er.

De data som de baserer score på er helt sikkert rigtig mange forskellige, men eet af dem er som beskrevet nok hvor mange likes det får af dem som ser det først. Andre kan være hvor mange likes dine opdateringer i gennemsnit får, hvor stor interaktion der tidligere har været mellem dig og personen som kigger på sin feed. Og mange mange flere.

Du kan læse mere om Machine Learning på min side : machineready.dk

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Tilmeldt 29. Apr 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Det vil jeg gå i krig med at kigge i! :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek denne artikel: Facebooks News Feed Algoritme

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)