Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville dette være en dårlig forretning?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak, det er meget fedt ligesom at have en pegepind. 

Tænker hvad årsagen er til at din virksomhed ikke vækstet noget mere og må jeg tillade mig at spørge hvilken start kapital du havde?

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du behøver jo ikke være lønmodtager for at arbejde med marketing. Hvis du mener du kan skaffe en ny webshop den omsætning du nævner, så er jeg sikker på der er en hel del webshops der gerne betaler dig for din hjælp. 

Som sagt jeg kørte den webshop 1 år, og droppede den så fordi jeg flyttede til Shanghai og ikke havde mulighed for at stå for forsendelse til kunder, som jeg ellers havde gjort i Danmark, plus, silke eller at drive en webshop er/var ikke min drøm. Havde jeg fortsat den er jeg sikker på den havde kørt godt i dag. Efter jeg var flyttet til shanghai havde jeg forespørgsel fra en virksomhedskunde der ønskede 200 tørklæder som firma julegave. Jeg kunne dog ikke skaffe nok meter af det stof kunden ønskede. 

Jeg startede med meget lidt, det var en webshop for sjov som jeg selv lavede, og sendte så nogle penge, husker ikke hvor meget, til min kæreste som købte stoffet ind og fik det syet lokalt. Måske sendte jeg 2000dkr første gang. Noget i den dur. Og jeg mener sagens du kan starte en webshop meget billigt. Det koster cirkus ingenting at sætte op hvis man har bare lidt teknisk forståelse - køb en webhost, installer wordpress, installer woocommerce, og så har du en webshop. 

Og angående varelager gjorde jeg dengang ligesom du vist har i tankerne - jeg startede i det små, havde måske 30 tørklæder på lager, og skrev så på shoppen hvad leveringstid var - længere hvis jeg ikke havde det på lager. Da vi så solgte brugte jeg så de penge til at købe mere. Så da jeg stoppede den lå jeg faktisk inde med måske 100 meter silkestof. 

Så jeg mener skam sagens du kan starte biligt og bygge op. Mine kommentarer går bare på - kunderne kommer ikke af sig selv. 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

OKay, på den måde. Så forstår jeg hvor du vil hen ;)

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hemmeligt 

Jeg vil prøve om jeg kan formulere det der foregår inde i mit hoved efter at have læst din tråd

Først og fremmest er det ekstremt svært, at vurdere hvorvidt det er realistisk at stille en sådan case op. Det handler jo i høj grad om hvilke(t) produkt(er) du vil sælge, markedsføring af det og hvem målgruppen er (du er afhængig af, at de har stærk købekraft). 

Jeg må indrømme jeg stiller mig skeptisk over for din case (omend det sagtens kan blive en succes). I min optik er det fiktive tal, som ikke er underbygget af f.eks. ovenstående. Jeg kender ikke markedet og har ikke mulighed for, at se på branchen, hvor der kan vurderes på konkurrencen, som jo også har indflydelse på din shop. For hvordan vil du sikre, at kunderne handler hos dig og ikke en anden? 

Jeg vil anbefale dig, at starte med at lave en forretningsplan, hvor du får afklaret nogle af dine spørgsmål.  Dernæst kan man sige, at et indskud på 8.000 kr. ikke er den store investering, så har modet, ambitioner og lysten til at arbejde med det, så gør det! Du kan evt. drive den sideløbende med et lønmodtager job, således kan du vurdere løbende om du ville kunne leve af det på sigt.

Jeg håber du kan bruge dette in-put til noget! 

Held og lykke med det! 

De bedste hilsner 

Anita 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

3000 til varelager er ikke meget, men nu skriver du ikke hvad du har tænkt dig at sælge. Hvis det er forholdsvis billige ting kan du vel godt få en webshop op at stå for de penge. Er du skarp til marketing og sociale medier, kan du måske godt få success. Held og lykke med projektet.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. :)

Nu tænker jeg generalt. Det er mere tallene jeg har interesse i ;)

Varer som ligger på mellem 30-2000 kr. med en fortjente på 2,5  plus ca. 

Synes det er svært at finde nogen virksomheder hvor man kan sammenligne deres omsætning sådan så man vil have pegepind til hvor hurtig og langsomt det kan gå. Derefter vil jeg finde ud af om en virksomhed er på den gode side eller dårlig side hvis den i det leje. :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at give dig et brugbart svar med de informationer du giver.

Der bliver rodet så meget rundt med tal, som vi for det første ikke har en jordisk mulighed for at forholde os til da vi ikke aner om du sælger æbler eller elastikker.
Jeg formoder dog at et er tekstil du vil sælge da du benytter en gange faktor 2,5.

men spørg lige dig selv om følgende, bare lige for det sidste du skriver.

Omsætning 15.000,- pr. mdr.
Indkøb 6000,- for at kunne sælge for 15.000,-
Driftomkostninger 5000,-

Det vil sige før vi overhovedet begynder at tænke skat, så er du nede på en fortjenste på 4000,- pr. mdr.

Så hvad er der i dine driftomkostninger? løn?

Bare lige disse 2 tal, hænger jo ikke sammen.

Her en anden ting.
Du øger din omsætning men din driftsomkostninger stiger ikke? Hvordan gør du det?

Facebook? ja og....

Tror du bliver nød til at have en til at hjælpe dig helt fra bunden, da dine tal og tanker er løbet en smule vild.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hemmelig.

Jeg vil også sige at dine tal er lidt for høje i mine ører. Ikke din startkapital...den er nok lidt for lav. 

Hvis du kan omsætte for så meget hver måned, skal der jo købes mere ind og du skal bruge mere tid på det. Og at du regner med at kunne sælge for SÅ meget fra første måned, og at det bare stiger og stiger, er ikke realistisk tror jeg. 
Jeg har haft webshop i 12 år efterhånden, og jeg har ikke prøvet noget lignende.

Men hvis du står med de 8.000kr. i hånden, og kan købe varer for 3.000kr. så gør det! Prøv det af. Ellers finder du aldrig ud af om det kan/kunne lade sig gøre. Det er sådan en iværksætter starter...med vilje og mod samt troen på det :-)

Hvis dine varer koster mellem 30kr. og 2.000kr. hvor mange af dem, kan du så købe hjem til lager, for de 3.000kr.?

Det er dyrere end du regner med, at reklamere på facebook og Adwords...! Du nævner intet om penge til reklamer..?

Hvis du kan få 6000 fans på facebook på et år, så sig mig lige hemmeligheden ;-)

Held og lykke med dit projekt :-)

Dbh
Michael Haahr

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)