Hej derude. Jeg har for nyligt startet en lille virksomhed ved siden af mit studie. Det jeg levere er en service som optimere hjemmesider Herunder SEO Korrektur Tekst skrivning Generelle ting som kan optimeres såsom Billeder Oversættelser Hastigheds tjek og mm.
Jeg har haft en ok del kunder igennem. Problemet er at jeg har tilbudt at finde 5 steder som kan optimeres gratis, hvor efter de så kan købe den fulde ydelse. Får kun positiv feedback, men det er begrænset hvad de køber
Goddag. Hvorfor giver du dem gratis de 5 steder, som kan optimeres? Hvis det er for at vise dit værd, kunne du måske bruge referencer til andre kunde og/eller lignende optimeringer? Herefter kan du nøjes med at finde stederne, men ikke afsløre dem. Blot fortælle om dem. Hvordan kan de optimeres, hvad vil det koste osv. Det er altid godt at give gratis vareprøver, blot man ikke forærer alle varerne væk. Og, som en fyr sagde til mig en gang, hvis noget er gratis er det fordi det ikke er noget værd :-)
Det er en fin idé at give noget gratis for at opbygge tillid og troværdighed. Det er en god måde at vise dit værd.
Du skriver at du er nystartet. Men det tager tid at opbygge en virksomhed og skabe omsætning. Især når folk ikke kender dig endnu. Du skal først opbygge et brand. Dvs finde en plads på markedet og skabe tillid.
På produktsiden har du valgt bl.a. korrektur, tekstforfatning og oversættelse. Generelt er det ikke noget virksomhederne er villige til at betale for (selvom de burde). De mener selv at de kan klare det.
SEO vil de til gengæld gerne betale for, men konkurrencen er hård. Derfor har du brug for at positionere dig før du kan forvente at kunderne vil købe hos dig.
Har du prøvet at kontakte eksisterende webbureauer? De ansætter gerne studerende på freelance basis eller et par timer om ugen. Det kunne være en god indgang til markedet for dig.
Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding