Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af timer til vikar virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Palmby Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, første oplæg herpå amino.

Spørgsmålet er følgende,

Jeg er blevet kontaktet af en vikar virksomhed som jeg arbejdede lidt for nogle år tilbage om at komme tilbage og faktuere til dem som selvstændig.

Er dette lovligt ?
Er ikke vant til at faktuere denne slags timer , hvad skal ligges oveni? Moms? Social tillæg ? Arbejdstøj?
Hvordan med kørsel da jeg bruger min bil til privat og erhverv. Og bruger ikke fradrag på det endnu. ??


Håber i kan hjælpe, er vant til at faktuere privat kunder til faste priser 😊

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Palmby:


Spørgsmålet er følgende,

Jeg er blevet kontaktet af en vikar virksomhed som jeg arbejdede lidt for nogle år tilbage om at komme tilbage og faktuere til dem som selvstændig.

Er dette lovligt ?

Om det er lovligt eller ej kan jeg ikke svare på, men du skal lede efter svaret i forhold til om det arbejde du skal udføre for vikarvirksomheden er selvstændig erhvervsindkomst eller ej.

Jeg synes du skal læse Skat's juridiske vejledning c.c.1.2.1 på netop dette område http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048530&chk=211712, du finder ikke et sort/hvidt svar på dette men du får et godt fingerpeg.

Hvis du siger ja til at du er selvstændig, så kan du fakturere vikarvirksomheden! Hvis du i stedet når frem til at det er lønmodtager-arbejde, så må du ikke fakturere som selvstændig.

Det vil på ingen måder være en god idé at prøve sig frem på dette område, risikoen for at blive beskattet flere gange er ikke uvæsentlig.

 

I forhold til de efterfølgende spørgsmål, så kig på om du er selvstændig eller ej! det giver ingen mening at svare på de spg før det er afklaret.

Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Palmby Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak

Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 5
Fra  Palmby Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig i forvejen, det er mere til de stille tider jeg ville bruge det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)