Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan flyttes et domæne fra Unoeuro og over til Surftown, samt linke to sider til hindanden?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kunde hos Unoeuro, og har lavet en hjemmeside via et subdomæne. Den hjemmeside vil jeg gerne have flyttet over til Surftown.dk, men jeg ved ikke helt hvordan. Når siden er overført vil jeg også gerne have at den skal hedder noget andet.

Det andet spørgsmål, er hvordan jeg linker to sider med hinanden, forstået på den måde at hvis jeg søger på eksempel.dk, så vil jeg komme over til eksempel.com?

Hilsen

Christina

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Hvordan du kan flytte din hjemmeside afhænger af hvordan den i dag er oprettet.

Hvis du fx bare har uploadet nogle filer til Unoeuro kan du bare downloade dem og uploade dem til surftown, men bruger du wordpress så kan du måske exportere hjemmesiden og så importere den hos surftown. Du kan også bare flytte indholdet manuelt, alt efter hvor stor din side er kan det selvfølgelig godt tage lidt tid.

Angående at få eksempel.dk til at pege på eksempel.com, det bør du bare kunne sige til surftown at du ønsker og så sætter de det op.

Mvh
Thomas Vestergaard
NemmeHjemmesider.dk

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan flytte din wordpress-hjemmeside ved hjælp at et backup and migrate plugin. F.eks.

https://wordpress.org/plugins/all-in-one-wp-migration/ 

---

Den korrekte løsning for at "linke" to domæner, er et 301 redirect. Dette kan ofte sættes op i webhotellets kontrolpanel.

Alternativt kan det laves i filen .htaccess

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for begge jeres svar.

Nu er problemet bare at jeg ikke helt ved hvordan jeg installere Wordpress på et af domænerne, da jeg er HELT nybegynder i Softown.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)