Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af indkøbt privat/firma IT til andet selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gennem årene købt noget IT i min enkeltmandsvirksomhed efter 50/50 princippet - halvt firma, halvt privat. Det vil sige, at 50% af momsen er trukket fra, de sidste 50% moms er ikke trukket fra, og restbeløbet trækkes fra i SKAT. Eksempel:

Køb af computer til 10.000

- 1.000 trækkes fra i moms

- Resten, 9.000, trækkes fra i skat

--

Her i sidste uge fik jeg så dannet et nyt ApS der skal overtage min enkeltmandsvirksomheds rolle, og det vil sige, at IT m.m. skal sælges fra min enkeltmandsvirksomhed til mit ApS. I mit ApS skal det ligeledes bruges 50/50 firma/privat.

Hvordan vil jeg gøre dette? Skal jeg blot se bort fra, hvordan det i sin tid er købt og bare vurdere værdien, lægge 25% moms til og så fakturere mit nye selskab for det - og så bogføre det efter ovenstående princip i mit selskab? 

Tak på forhånd,

Christian

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig lige at bringe den til tops igen og se, om der ikke skulle være en herinde, der kan svare - ellers må jeg sende det til en revisor :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er god ide at lade revisor være med, når man sælger fra personlig virksomhed til ApS - men princippet må være som du foreslår. Markedspris - og det er vigtigt at kunne dokumentere den via annoncer osv  + moms enkeltmands ved salg til IVS og igen - delt moms i det IVS der nu køber for at lade aktivet bruge delt privat/firma

Jeg udgår fra at din personlige virksomhed forsætter - da der ellers vil være mere beregning - goodwill osv

vent på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)