Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkusK:
Jeg er med på at de sikkert gerne vil have pengene, så de kan hæve kassen nu.  Men  der må jo være for 140.000 kr værdier der på en eller anden måde vil blokere en konkurs begæring. Men de mener måske ikke at de varer de har solgt dig kan sælges for det du har givet.

Udfordringen er at kreditor har indgået en aftale med et firma der ikke eksisterer længere. Hvorfor skulle kreditor levere til trådstarter - Han var ikke deres kunde - men alene kautioneret for beløbet?. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Udfordringen er at kreditor har indgået en aftale med et firma der ikke eksisterer længere. Hvorfor skulle kreditor levere til trådstarter - Han var ikke deres kunde - men alene kautioneret for beløbet?. 
ja det må jo siges at være formelt ret - men omvendt - burde kautionsforpligtelsen nok være lavet, så hvis den trådte i kraft blev der leveret i det omfang der blev betalt - med minde det er friskvarer. 

Trådstaret må i alle fald undersøge, om det nu er sådan, at han valgte at returnere i en forståelse af at det var ønsket og OK, og så nu skal betale uden varer - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så hvis den trådte i kraft blev der leveret i det omfang der blev betalt - med minde det er friskvarer. 

Må indrømme at jeg har aldrig set tilfælde hvor en kautionist bliver direkte part i forhold til leveringen af varerne. Her havde det nok være klogt at have holdt liv i selskabet fremfor at lade det tvangsopløse.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael345:

Det er irrelevant for de har fået på en dom at jeg skal betale for varerne. 

Lige til opklaringen, er det sig personligt som er blevet dømt eller er det nu tvangsopløste selskab?

Hvis det blot er selskabet som er dømt til betaling hæfter du jo ikke automatisk for gælden, det kunne jo i så fald være interessant at se på den hæftelse du har givet for varerne; er den overhovedet gyldig eller hvor indskrænkende er den hæftelse.

Uanset hvad, så ville det jo ikke være første gang i historien en "smart" advokat med en dygtig formulering og trussel om konkurs får en person til at  vedstå en gæld som han slet ikke hæftede for i første omgang.

Men gentager gerne spørgsmålet; hvem var parterne i den sag du omtaler, dig personligt eller selskabet?

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg finder det lidt morsomt, at der i denne tråd debatters hypoteser i en (som jeg forstår det) afsagt dom.

Denne skal jo efterleves, uanset hvor mærkelig den end lyder. Trådstarter har i så fald inden 14 dage fra domsafsigelse en ny mulighed hos landsretten.

Som jeg i øvrigt læser, så har trådstarter personligt over for retten erklæret sig som skyldner. Mon trådstarter overhovedet har haft juridisk bistand i sagen?

Herunder er jeg enig i, at ejer normalt ikke hæfter for et tvangsopløst selskab, men retten må jo have modtaget bevisførelse for hæftelsesgennembrud.




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Herunder er jeg enig i, at ejer normalt ikke hæfter for et tvangsopløst selskab, men retten må jo have modtaget bevisførelse for hæftelsesgennembrud.
som jeg husker det, havde trådstarter helt enkelt måtte afgive personlig kaution for den ordre - allerede den gang inden selskabet tvanslukkede, så derfor han hænger på den

Det værste er vel det med at, da det er som kautionist for et selskab der jo ikke eksisterer, så får han ikke (automatisk) varene ud af det, og det er jo meget bittert, for de har vel en værdi.

Var jeg dem med 140 t til gode, valgte jeg nu nok at udlevere varen mod indfrielse af kautionen (måske mod noget rentetillæg) hvis der var en vare på lager at levere (ikke fordærvelig) - Da hellere det, end at skulle stille sikkerhed for indgivelse af konkursbegæring.

TrustedPartner kan sikkert sige, om trådstarter (og andre i samme situation) ved indgåelse af kautionen, kunne have fået indskrevet, at dersom kaution skulle blive udløst, så ville trådstarter med indfrielsen have ejendomsret til varer omfattet af kautionen - for det havde jo været et plaster på såret, at kunne skyde den videre måske og få dækket lidt af tabet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kaution skulle blive udløst, så ville trådstarter med indfrielsen have ejendomsret til varer omfattet af kautionen - for det havde jo været et plaster på såret, at kunne skyde den videre måske og få dækket lidt af tabet?

Så vil trådstarter øjensynligt komme på kant med konkursloven. Jeg læste ikke så tæt, at jeg opfangede en kaution. Aktivet (varerne) tilhører det tvangsopløste selskab - ikke trådstarter. 

Var tvangsopløsningen blevet en konkurs, så ville leverandørens varer og tilgodehavende blive en del af det samlede bo med en langt mindre dividendemulighed for leverandøren (alt efter kreditorer) frem for ved at tegne en personlig kaution med ejeren, hvor muligheden for at få sit tilgodehavende synes større. Derfor har leverandøren været rigtig smart og trådstarter meget uforsigtig. Sad

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Så vil trådstarter øjensynligt komme på kant med konkursloven. Jeg læste ikke så tæt, at jeg opfangede en kaution. Aktivet (varerne) tilhører det tvangsopløste selskab - ikke trådstarter. 

Var tvangsopløsningen blevet en konkurs, så ville leverandørens varer og tilgodehavende blive en del af det samlede bo med en langt mindre dividendemulighed for leverandøren (alt efter kreditorer) frem for ved at tegne en personlig kaution med ejeren, hvor muligheden for at få sit tilgodehavende synes større. Derfor har leverandøren været rigtig smart og trådstarter meget uforsigtig

jep - tak

Kan jo roligt sige jeg ikke kender noget til de regler som sådan, men kan det firma der måske nu kradser sine 140.000 kr (om muligt) fra kautionisten - så bare beholde varene. De fik varene retur af trådstarter - da hans ApS ikke kunne betale (og trådstarter troede det var aftale)

Tilhører de varer så det fakturerende firma - de kan jo næppe give dem til konkursboet som jo kan være afsluttet for længst - eller hvad sker der med varene - hvis du nu bliver betalt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)