Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering rettigheder på logo?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi,

Jeg har selv lavet et logo som jeg vil promovere b.la. på min webshop, og kan ikke helt finde ud af om jeg skal have lavet kopiering rettigheder på logoet.

Sker der noget ved at ens logo er blottet forskellige steder, uden man har sikret ens logo på nogen måde. Her tænker jeg skal man tage nogen foranstaltninger af nogen art?

Er det en god ide at få et copyrights symbol på ens logo og hvilken copyrights symbol vil i mene er det rigtige at bruge? Her tænker jeg på de copyrights cirkler med evt. "c" eller "r" indeni.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sijker,
som udgangspunkt så er dit logo jo beskyttet af ophavsretten,
ligesåvel som alt andet materiale du selv har fremstillet,
men derfor kan du da godt evt. komme et vandmærke eller copyright i dit logo eller lign.


Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit logo er beskyttet af ophavsretten, så snart du har skabt det, såfremt det har værkshøjde...

Du skal ikke begynde at sætte symboler eller lignende på logoet, da det dermed kan blive forvekslet med registreret varemærke.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Dit logo er beskyttet af ophavsretten, så snart du har skabt det, såfremt det har værkshøjde...

Du skal ikke begynde at sætte symboler eller lignende på logoet, da det dermed kan blive forvekslet med registreret varemærke.

er det ikke sådan, at man ikke må bruge off R i cirkel uden registrering, faktisk godt TM og C i cirkel for copyright også må bruges frit hvis man har den faktiske copyright. Jeg TROR kun det er det officielle R i cirkel der ikke må bruges uden den officielle registrering?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Dit logo er beskyttet af ophavsretten, så snart du har skabt det, såfremt det har værkshøjde...

Du skal ikke begynde at sætte symboler eller lignende på logoet, da det dermed kan blive forvekslet med registreret varemærke.

er det ikke sådan, at man ikke må bruge off R i cirkel uden registrering, faktisk godt TM og C i cirkel for copyright også må bruges frit hvis man har den faktiske copyright. Jeg TROR kun det er det officielle R i cirkel der ikke må bruges uden den officielle registrering?

vh John Hannover

Du må ikke bruge ® med mindre du har et registreret varemærke.

Er TM ikke også noget varemærke registrering?

Du må gerne bruge © ved logo, men det er bare sådan lidt lala, da det ingen forskel gør, og det kan sende nogle forkert signaler, fordi folk forveksler det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Er TM ikke også noget varemærke registrering?
jo men mig bekendt fuldt lovligt - betyder bare det er et trademark = det bruges som firmaets varemærke - men ikke varemærke registreret - så jeg mener TM er frit at bruge -

men ja som med c gør det ikke nogen større forskel normalt, andet end det lige gør opmærksom på , at f.eks. "futtepølsen" for et firma, bruges aktivt som varemærke af dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)