Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud i aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Fra  Promotivo Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har et svar på spørgsmålet om det kan svare sig at give sig selv en lav løn, for at optjene overskud i virksomheden for at få en lav beskatning af overskuddet.

Hvis man hiver overskuddet ud af virksomheden og man f.eks. har en årsindkomst på 240.000 før skat, bliver man så yderligere beskattet end selskabsskatten??

Giver det mening??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan ikke i sig selv betale sig. Man kan kun få penge ud på to måder i princip - som løn - med bundskat - ca 42% ialt - og tager man hele overskuddet, ja så er der jo ikke noget at betale selskabskat af.

Alternativet er at få penge ud ved ikke at hæve alt og i stedet få et overskud (efter selskabsskat) som man udlodder som udbytte til sig selv - normalt på generalforsamlingen året efter regnskabsåret.

Ved udbytte er der betalt 22% selskabskat, og af resten 27% udbytte skat af første 50.000 og 42% derover - (dobbelt bundfradrag for ægtepar)

Først 22% selskabskat og derefter 27% udbytteskat vil svare ret godt til alm bundskat på ialt 42%

Det gør derfor ikke nogen forskel - læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan man jo ikke stille det op, John..

Selvom det tilnærmelsesvist lyder til at være korrekt.

Nå.
Sagen er den, at det jo afhænger af, hvorledes spørger ønsker at tilrettelægge sin økonomi og skat.
Jeg ville da helst optimere min personlige indkomst til topskat (hvis jeg havde muligheden) i mit selskab. Herefter ville jeg tage udbytte til progressionsgrænsen (og nappe konens med)..

Det er ikke mange procenter det kårer, om man gør det ene eller andet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:
Sagen er den, at det jo afhænger af, hvorledes spørger ønsker at tilrettelægge sin økonomi og skat.
Jeg ville da helst optimere min personlige indkomst til topskat (hvis jeg havde muligheden) i mit selskab. Herefter ville jeg tage udbytte til progressionsgrænsen (og nappe konens med)

som jo præcis er anbefaling i det link jeg smed med - så det ville jeg også

(først løn til topskat - så udbytte til 27% (og ja dobbelt med ægtefælle) og så - lidt hipper som happer om topskat eller udbytte 42% (faktisk ca 1% fordel i snit til fordel for selskabsskat og udbytte med 42% frem for 56% topskat hovedet husket- men nede i de små tal jo)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)