Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af penge til erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Hvad gør man ang. overførsel af penge fra privat konto til erhvervskonto?

1. Det behøves ikke bogføres, vel?

2. Kan man overføre penge fra privat til erhverv ligeså mange gange, som man har lyst til? Eller plejer man kun at gøre det 1 gang i opstartsfasen?

Håber på svar!

mvh.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Så vidt jeg ved, så skal overførsel fra privat til erhverskonto bogføres, da pengene jo går ud fra din konto og over til en anden. Du kan lave så mange overførsler du har lyst til - de skal bare bogføres. Går udfra du tænker på løn.

// Sebastian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

1. Det behøves ikke bogføres, vel?

Kommer an på virksomhedsformen om du skal! 

For selskaber skal du bogføre overførsler ind og ud af selskabet.

For enkeltmandsvirksomheder, er det som sådan kun et krav hvis du anvender virksomhedsskatteordningen. Men, man kan jo diskutere om det ikke er fornuftigt at bogføre alle bevægelserne uanset hvad. Når du alligevel opstiller et lille regnskab til brug for selvangivelsen, kan du vel ligeså godt bogføre alle bevægelserne på en hævekonto.

Eriksam:

2. Kan man overføre penge fra privat til erhverv ligeså mange gange, som man har lyst til? Eller plejer man kun at gøre det 1 gang i opstartsfasen?

Du kan i princippet overføre alle de penge du vil til din virksomhed, over ligeså mange gange som du vil. Men hvis pengestrømmen kun peger i den retning, så skal man måske overveje om virksomheden skal fortsætte eller lukkes.

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og hjælpen :)

Pengene som skal overføres til min erhvervskonto er blot, så jeg kan betale mine udgifter til bla. leverandør.

Har du nogen idé om, hvordan man bogfører en overførsel? Jeg har nemlig ingen revisor på.

mvh.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Alt skal bogføres i en virksomhed. Dit regnskab skal afspejle de reelle pengestrømme i firmaet.

2. Hvis det er enkeltmandsvirksomhed eller i/s kan du hæve og indsætte som du lyster. Normalt har man en mellemregningskonto, hvor dette bogføres. Hvis det er virksomhed i selskabsform er det ikke tilladt af hæve uden er der tale om en løn- eller udbytteudbetaling. Alt andet kaldes ulovlige aktionærlån. Du kan låne selskabet penge, men skal lave et lånedokument og beregne markedsrente, hvis der ikke er tale om helt korte udlæg.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Har du nogen idé om, hvordan man bogfører en overførsel? Jeg har nemlig ingen revisor på.

Har du et bogføringsprogram, Dinero, economic eller??

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:
Har du nogen idé om, hvordan man bogfører en overførsel? Jeg har nemlig ingen revisor på.

Jeg ville råde dig til at bruge billy.dk, economic.dk eller dinero.dk, som alle er regnskabsprogrammer, som hjælper dig et langt stykke af vejen. Hvis ikke du har revisor på eller et program der hjælper dig, er det næsten dømt til at gå galt :)

// Sebastian

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg har erfaring med Dinero, men er stadig itvivl om, hvordan jeg skal bogføre overførsler i Dinero.

Skal jeg bare lave en regning, hvor der står X antal kr.? - alt efter hvor mange penge jeg overfører Fra privat til erhverv.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:

Tak for jeres svar.

Jeg har erfaring med Dinero, men er stadig itvivl om, hvordan jeg skal bogføre overførsler i Dinero.

Skal jeg bare lave en regning, hvor der står X antal kr.? - alt efter hvor mange penge jeg overfører Fra privat til erhverv.

Dinero har lavet en lille guide til at bogføre lån fra privatperson til virksomhed, som du kan se her:

https://dinero.dk/support/lan-penge-til-dit-selskab-apsivs-mv/

Jeg håber, at det kan hjælpe dig med at bogføre overførslen :-)

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen

Sebastian Kania

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)