Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ivs. Fordele og ulemper til lille budget?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emma:
Optager du store lån hos andre udlånsvirksomheder, vil du stadig kunne risikere at skulle betale det tilbage, da du kan få anlagt sag an mod dig.

Øh, man kan almindeligvis ikke skulle tilbagebetale mere end indskuddet og værdien af øvrige aktiver i et kapitalselskab. Hvis der bliver lagt sag an, vil det jo være overfor firmaet - f.eks. ved produktansvar. Skal der lægges sag an mod dig som person, er vi ude i grov forsømmelse, svigt af bestyrelsesansvar o.lign. 

Det er korrekt, at du for at få lån, typisk skal hæfte personligt og/eller pantsætte driftsmidler. Dette gælder uanset, om det er i en bank eller i "andre udlånsvirksomheder". Måske er det muligt, at du kan få andre til at kautionere for dig, f.eks. familie?

Jeg hælder iøvrigt til at anbefale dig at starte i det små med en enkeltmandsvirksomhed og så vurdere det igen, hvis omsætningen/overskuddet bliver større, f.eks. ved "momsgrænsen" på de 50.000 kr. Jeg prøver, men jeg kan endnu ikke helt se dufisen i IVS, medmindre man er flere ejere uden den store startkapital.

God vind!

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst dit indlæg omhandlende Ivs John. Og jeg skal lige læse det flere gange igennem for at forstå det helt i detajler fordele og ulemper Ivs ift feks Aps, som jeg kan forstå at du hælder mere til. 

Det er det punkt med hæftelse jeg hæfter mig ved Cool, ift feks kreditorer udover bank. Og så er den skattemæssige del som jeg kan forstå uden at have forstået detaljerne helt(der er noget med selskabsbeskatning vs personlig beskatning når man hiver penge ud af selskabet), hvor aps også er en fordel.

Jeg har sådan set heller ikke nogen værdier at komme efter, så personlig hæftelse vil ikke være et problem. Er det ikke sådan man skal tænke, kan man tabe noget udover firmaets aktiver dvs penge, hvis nej så lav feks et holdningselskab og et driftselskab som aps.

Jeg læser lige lidt mere om det, og der var også en tråd herinde om en der havde startet ivs op og som gav en beskrivelse af hans erfaring med IVS. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

helt kort kan du sige - at hvis du ikke forventer at kunne tabe penge, og dermed ikke få personlig hæftelse, og du ikke står over for at sælge dele af firmaet eller få nye ind umiddelbart - så er personlig virksomhed ofte svaret

Har du risiko - eller skal til at have andre med - så er selskab - IVS eller ApS svaret formentlig

Når du har pengene i hånden er tallet det samme skattemæssigt let forklaret - uanset virksomhed eller selskab - du skal ikke vælge ud fra skat men alle da andre behov

Holding kun hvis du har holding behov - igen f.eks. flere datterselskaber med ønske om sambeskatning - eller igen - mange forskellige ejere, ellers er det bare en omkostning - ekstra lovpligtig forsikring, erhverskonto til det - sambeskatning med langt vanskeligere regnskab / selvangivelse for dig.

Store forskel i IVS mod ApS ud over man skal binde mindre kapital i IVS (som kan være lige meget hvis pengene alligevel skal bruges) er, at IVS kan ha dårligt ry i banker og leverandører - som 1 krone selskab, og at HVIS man siden vil have et ApS ud af det, så har den en ret høj omkostning til omdannelse.

Derudover må man ikke tage udbytte fra IVS før der er opsparet 50.000 kr bundet - men gerne løn

prøv en gang til med forskellene på personlig virksomhed og selskab - den er ikke svær http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  specielt skemaet er lige til at gå til

Det er bare at tygge alle de ting igennem du kan få fingre i og suge til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)