Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Her fra Johanne :-) - er der et klogt menneske, der har et minut?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære du

Jeg sidder og prøver at danne mig et overblik over, hvor meget min virksomhed mon er værd?

Jeg sælger en ydelse, hvis navn kommer op på side 1 (nogle gange øverst på side 2) når man googler selve navnet på ydelsen, man ville kunne sammenligne det med hvis man googlede 'smed' så hedder min virksomhed 'smedhuset'). Virksomheden er 10 år gammel og jeg har en omsætning på 1,5 mio om året. Jeg tror ikke, jeg kan sælge den på min kundedatabase, fordi de er forbundet med mig som person. Selve ydelsen er der et stabilt behov for - og det vil der blive ved med at være.

Jeg er ikke helt klar over, om min placering på Google i sig selv er noget værd?

Jeg tror, der er andre i branchen, som kunne være interesseret i 'smedhuset', men jeg har endnu ikke kontaktet nogen.

Jeg glæder mig til at høre fra en af jer - på forhånd tusind tak.

Mh 

Johanne

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johanne,

Jeg ville måske prøve at starte med at læse denne gode gamle artikel fra 2007, jeg mener stadig den er ret relevant.

http://www.amino.dk/wikis/virksomhedsbors/vaerdiberegning-af-virksomhed.aspx

Nu er jeg absolut ikke ekspert på området, men personligt ville jeg tro at dit domain har lidt værdi, men at det er dine faste kunder som har mest værdi - og hvis de ikke vil følge med den nye ejere, kan du få svært ved at få den fulde værdi af virksomheden.

Hvor meget overskud får du ud af de 1.5 mio kroners omsætning?

Mvh David

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Mange tak for dit svar, det er et godt udgangspunkt med den udregning, men som du skriver, er det nok svært at sælge den uden de faste kunder. Jeg kunne måske lave en glidende overgang.

Jeg har som regel et overskud på omkring 500.000, så et eller andet er det jo værd, men mon ikke jeg skal tage fat i en advokat før jeg lægger den op på virksomhedsbørsen her. Det er nok en god ide ;-)

Tak igen og god weekend!

Hilsen Johanne

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)