Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Velgørenhedshjemmeside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Mit team og jeg har på nuværende en webvirksomhed, men vi vil gerne starte en hjemmeside med rent velgørende formål. Den vil skabe opmærksomhed omkring lokale initiativer i civilsamfundet og kan tage imod donationer - både til disse initiativer men også til den daglige drift og vedligeholdelse.

Men her kommer problemerne: Ville det kræve en ny virksomhed at gøre dette? Eller kan det eksisterende firma klare det hele?

Curveball: Vi overvejede samtidig at bruge en crowdfunding-platform til at starte projektet op - så dertil kommer skatteregler osv - ville det være nemmere, hvis man så var en form for velgørende organisation?

Jeg håber ikke spørgsmålene er for vage, og at nogen kan hjælpe os på vej. Der er så mange vejledninger og artikler overalt på nettet, men at få overblik har vist sig at være et helvede.

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  BOMAN Consulting Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg kender ikke det juridiske i det, men jeg ville oprette et nyt selskab til det, for at sikre styringen og at økonomien ikke bliver blandet sammen. Det kan hurtigt blive noget bølv. I kunne også overveje en forening. På den måde kan I lægge regnskabet helt åbent ud, uden at afsløre alt om jeres nuværende virksomhed.

Det vil dog kræver en ekstra omgang bogføring og revison. I kunne også overveje at flytte aktiviteten ud, når I har fået jeres nye site op og køre.

/Jakob

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)