Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode overvejelser omkring ens domæne?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg synes det er rigtig svært at finde det helt rigtige domæne!

Har I nogle punkter eller gode råd til hvordan man finder frem til det helt rigtige domæne?

Pt har jeg valgt et på engelsk - hvilke fordele/ulemper er der ved et engelsk domæne? 

På forhånd tak :-)

Fra Greve
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Kiropraktor Sydkysten Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel meget an på hvad det er hjemmesiden skal handle om tænker jeg - er det en stor hjemmesiden der skal forhandle en masse forskellige ting eller er det en hjemmesiden der kun skal forhandle gummiænder?Hvis det er sidstnævnte ville jeg særge for at selve produktet er nævnt i donænenavnet.

For mig gjorde det en forskel at hedde www.kiropraktorgreve.dk istedet for www.kiropraktorsydkysten.dk. Førstnævnte var i forhold til SEO nemmere at komme højere op i søgningerne med når jeg skulle fange kunder fra greve.

Kiropraktor Greve & Karlslunde - www.kiropraktorsydkysten.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg tænker at du skal undgå svære stavemåder, dumme bogstaver som feks q og x og w som kan være svære at gætte sig til ift stavemåde, huske osv. Ikke fordi de ikke bliver brugt men de er bare svære som udgangspunkt at få succes med. 

Men det kommer an på hvem dit domæne henvender sig til. Det korte af det lange er at du skal tænke som dine potentielle brugere, hvad der er nemmest og bedst for dem at bruge. 

Tror der kan være stor forskel ift målgruppen. Er det smarte ord, er det gamle kendte ord, bestemte bogstaver og stavemåder, noget catchy der ligger godt på tungen/tastaturet, noget folk virkelig associerer med noget godt osv. 

Altså det som det handler om er hvad der fanger og sælger. Noget som beskriver dit produkt eller firma direkte, feks e-sko, slikkemunden hvis du handler med sko eller slik-produkter. 

Hvad går du selv efter og hvilke domæner finder du selv bedst for eksempelt? Noget med nogle fede navne, nogle beskrivende navne, nogle kendte mærkevarer? 

Du kan også se hvilke websites der ligger i top indenfor din branche ved at søge lidt rundt hist og her. Så kan du se hvad der har gode besøgstal. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)