Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt regnskabskabsspørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har lidt spørgsmål, som nogle her på siden måske kunne være behjælpelige med.

1. Er der moms på et abonnement til en sproglæringshjemmeside? Abonnementet dækker over adgang til sidens indhold: oversættelser, øvelser mm. Der er ikke nogle fysiske produkter. Når jeg prøver at oprette et abonnement hos en lignende side som fluentu.com, så bliver jeg ikke opkrævet moms. 

2. Hvordan fungerer det regnskabsmæssigt, når man kører en abonnementsside? Posterer man hver enkelt abonnement eller posterer man den samlede sum af solgte abonnementer på indtægtssiden?

Mvh

LT 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Oftest vil undervisning være momsfrit - men der kan godt være undtagelser og du skal jo i alle fald kunne se på fakturaen om der er moms på. Er det til dig selv, så må du undersøge om din side falder ind under momsfri almen uddannelse eller ikke
Du kan læse meget mere om momsfri undervisning p regnskabsskolens bog Moms og momsfradrag http://regnskabsskolen.dk/butik/boger/moms-og-momsfradrag/ 

2

Det kan du gøre hver for sig, eller du kan have en samlet liste der viser alle abonnementer i detalje og bogføre efter den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for svar.

I forhold til bogføringsspørgsmålet. Et tænkt eksempel(og overdrivelse fremmer forståelsen): Lad os sige, at man har 1 mio brugere, skal man så sidde og bogføre 1 mio posteringer hver måned eller bogføre man det samlede beløb for 1 mio solgte abonnementer, når man skal lave regnskab?  

Mvh

LT

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

2.

Som John skriver, kan du have en samlet liste, hvor du så blot bogfører summen. Det vigtigste er, at du kan vise, at du har styr på det. Jeg kan ikke se, om datoerne også er samme dag, der må nemlig ikke være bilag, bogført henover en momsperiode og slet ikke henover en årsregnskabsperiode.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for svar.

Tror jeg har forstået de overordnede idéer. Så må jeg sætte mig med en revisor, når de sidste ting skal planlægges.

Mvh

LT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)