Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer man startkapital på ca. 4 millioner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Fairoffer I/S Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Vi er to kammerater der kraftigt overvejer at starte et online-betting site op. Altså en hjemmeside hvor folk kan odds' på diverse sportsgrene

Vi ved allerede en masse grundlæggende ting med hvordan man bogfører, laver forretningsplan, etableringsbudget, markedsføring osv. Vi har dog ikke den store erfaring med det rent praktisk. Vi kan al det teoretiske, men har ikke prøvet det af, endnu. Den ene af os har dog stor erfaring med at markedsføre gratis online.

Vi kender allerede til nogle af de juridiske aspekter af projektet samt nogen af de omkostninger diverse tilladelser, licenser og lign-. koster.

Vi står og mangler startkapital til at starte projektet op, dog. Vi har allerede undersøgt en masse selv og har en masse idéer til hvordan man kunne skaffe pengene, men det kunne være rart at høre nogle med mere forstand på området hvor det er nemmest at skaffe pengene fra, samt hvor det er mest rentabelt for os.

Vores forslag til hvorfra man kan skaffe kapital:

1. Låne penge i banken

2. Finde en investor som samarbejdspartner

3. Låne penge af en investor

4. Skaffe investorer ved at sælge mindre dele af virksomheden

5. Crowdfunding, hvor folk køber små dele af firmaet

6. Skaffe pengene via nogen af de forskellige legater, private fonde og statslige fonde der er for nyopstartede virksomheder

Vi overvejer selvfølgelig at skaffe pengene ved at benytte os af flere af ovennævnte metoder, men det ville være rart at høre om der er nogen der ved:

1. Hvor er det nemmest at skaffe kapital via ovennævnte metoder?

2. Hvor er det mest rentabelt? Hvor er der 'normalt' bedst rente på de lånte penge

3. Er der andre metoder end de ovennævnte? I så fald, hvilke?

Vi håber at høre nogen fornuftige svar hurtigst muligt

På forhånd tak

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kære Eärnur,

Du slår et alt for stort brød op. I vil øjensynligt ikke lykkedes med at finde 4 mio. til seedinvestering. 

I skal arbejde mere opdelt, hvor I eksempelvis får etableret en simpel platform, der kan bevise konceptet og få jer middelmodigt på markedet. Dette vil alt efter jeres egne kompetencer og platformens tekniske kunnen maksimalt koste jer 3-400 t.kr.

Herefter kan I sørge seedinvestering (Normalt mellem 1-2 mio. kr.) til at gøre jeres forretning markedsmoden. Lykkedes I med dette vil de resterende millioner komme gennem en ventureinvestering. Så medmindre at I har halvdelen selv og muligvis kan låne i banken, så har I MEGET lang vej. 

Herunder er jeg tvivlende på jeres team - I skal ud at finde en med kompetencer i netop bettingbranche. 

Held og lykke. 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er i kommet frem til lige netop beløbet 4 millioner?

Jeg synes ikke det lyder ret højt, i forhold til den branche...

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  BOMAN Consulting Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

4 millioner i seed er rigtig mange penge

Jeg tror næsten at det er umuligt med mindre I har meget gode forbindelser eller har en helt unik ide. 

Kender I til lean start-up? Hvis jeg var jer ville jeg læse op på det og se hvor billigt I kan komme i gang.

/Jakob

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)