Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel og selvstændig virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min kæreste og jeg er igang med projekt børn.
Hun har nu fået en drøm om at skulle blive massør (hvilket jeg er stor fan af).
Hun arbejder til dagligt som sygeplejerske. Og vil starte selvstændigt op ved siden af, og benytte et rum derhjemme som behandler rum.
Spørgsmålet er så vil en enkeltmands virksomhed have nogen indflydelse på hendes barsel fra sygehuset på nogen måde?
Og er der andre ting man kan komme i klemme med, som man skal være opmærksom på?

Bonussprøgsmål:
Hendes behandler rum vil være i vores lejlighed, dvs vi vil meget gerne trække det fra i skat. Det er mig, som ejer lejligheden, ikke hende.
Kan hun så trække lejen fra i skat? Hvordan?

Bonus info:
Vi er ikke gift (endnu).

Tillægsspørgsmål:
Jeg driver selv selvstændig virksomhed (enkeltmand) kan jeg få betalt barsel fra det offentlige?

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja drift af enkeltmands virksomhed kan godt få betydning for barselsdagpenge - og for arbejdsløsheds dagpenge. Det bør I checke med udbetaling Danmark, om de stiller krav til bevis for, at der holdes barsel. Man må ikke arbejde og få barselsdagpenge samtidigt.

Du har en lejlighed som ejerlejlighed og din kæreste skal så betale husleje til dig for rummet - og du vil være skattepligtig af den indtægt efter de alm leje regler - bundfradrag hvis udlejning til ekstern (men tvivler meget hvis det er en sambo - det må du undersøge) - Hvis det er en sambo kan jeg TRO det slet ikke betaler sig (vent på andre eller hør revisor)- alternativt kan du få fradrag - hvis I er samboende vil jeg mene, for andel af forbrug og ejendomsskat (ikke TV hvis med i forbrug) i forhold til m2

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Jeg har lige haft 4 måneder på barsel og var også i tvivl om dette med at arbejde samtidig.

Jeg ringede til udbetaling Danmark og fik af vide at hvis jeg ikke arbejde mere end det der svarede til 7 timer om ugen så måtte jeg gerne arbejde ved siden af. Det skal siges at jeg er ansat offentligt til daglig på 30 timer og det var derfor det kunne lade sig gøre at få barsles dagpenge og arbejde i egen virksomhed hjemme fra.

Med er du/I i tvivl så ring til udbetaling Danmark og hør :)

 

Mvh. Morten.

Fra Greve
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Kiropraktor Sydkysten Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også tage kontakt til udbetaling danmark - og sørge for at notere navn ned og evt få det på skrift, for jeg har tidligere været ude for at de ikke har været enige med hinanden når jeg har skulle forklare en barselssituation for dem...

Kiropraktor Greve & Karlslunde - www.kiropraktorsydkysten.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)