Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette et selskab med et selskab?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Må og kan min enkeltmandsvirksomhed godt oprette et nyt selskab?

Jeg tænker her på en sjat penge jeg har har stående i min enkeltmandsvirksomhed. De penge vil jeg godt smidde efter en ny idé jeg har. Jeg vil oprette den idé som IVS med de penge jeg har i min enkeltmandsvirksomhed.

Kan det lade sig gøre som kapital indskud fra en anden virksomhed, altså så jeg slipper for at aflevere halvdelen af de penge til skat før jeg kan investere dem i ny virksomhed?

På forhånd tak

Panz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Panz:

Hej

Må og kan min enkeltmandsvirksomhed godt oprette et nyt selskab?

Jeg tænker her på en sjat penge jeg har har stående i min enkeltmandsvirksomhed. De penge vil jeg godt smidde efter en ny idé jeg har. Jeg vil oprette den idé som IVS med de penge jeg har i min enkeltmandsvirksomhed.

Kan det lade sig gøre som kapital indskud fra en anden virksomhed, altså så jeg slipper for at aflevere halvdelen af de penge til skat før jeg kan investere dem i ny virksomhed?

På forhånd tak

Panz

Nej en enkeltmandsvirksomhed kan ikke eje et selskab eller dele af det.

Du kan heller ikke stifte IVS med noget som helst andet end beskattede kontanter.

Omvendt  er pengene jo ikke mere spildt, ved at stifte selskab, end ved at købe aktier in Novo - hvis ellers du tror på tanken. Tror du på din idé?

Aktier i Novo og Mærsk køber du også for beskattede midler, og så har du skat af fortjeneste ved salg og fradrag på tab af aktieindkomst. Du skal slet ikke se det som en dobbelt beskatning eller lignende men som en aktienivestering - her bare i dit eget projekt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Jeg tænker bare på, hvordan gør kapitalfonde f.eks?

De køber anparter / aktier, men jeg tænker på hvilken likviditet bruger de? Jeg går ikke ud fra de udbetaler pengene til en så han i firmaets øjemed kan købe firmaet?

Jeg er ikke så nervøs for dobbeltbeskatning, selvom man kunne være skeptisk der. Det jeg tænker er at de penge jeg har til rådighed til at investere i et andet selskab slår til hvis det er min virksomhed der investerer, men udbetaler jeg dem og afleverer halvdelen til skattefar så slår pengene ikke til.

Kan man som virksomhed virkelig ikke skyde sine penge i en anden virksomhed?

Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Panz,

Et selskab (IVS, ApS, A/S) kan godt oprette og eje et andet selskab.

Dit problem i den konkrete situation er, at en enkeltmandsvirksomhed ikke kan.

Du bliver altså nødt til enten at omdanne din enkeltmandsvirksomhed (hvilket kan blive dyrt) eller oprette en ny konstruktion med et holding- og datterselskab.

Med venlig hilsen

Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Panz:
Kan man som virksomhed virkelig ikke skyde sine penge i en anden virksomhed?
nej ikke som personlig virksomhed
Der er heller ikke skat fra eller til i det - og ingen dobbelt skat heller - uanset hvad - Der KAN være skatteudskydelse men ellers er skat samme

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Panz:
Kan man som virksomhed virkelig ikke skyde sine penge i en anden virksomhed?
nej ikke som personlig virksomhed
Der er heller ikke skat fra eller til i det - og ingen dobbelt skat heller - uanset hvad - Der KAN være skatteudskydelse men ellers er skat samme

vh John Hannover

Enig. 

Hvis du vil eje et andet selskab, så skal du overveje en skattefri virksomhedsomlæggelse til ApS. Så kan du starte andre virksomheder med det ApS som holding etc. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligheden for at etablere et IVS for personlige midler (1 kr.) og dernæst låne fra enkeltmandsvirksomheden findes vel også?

(Kapitalfonde er mestre i at låne internt mellem selskaber) ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Muligheden for at etablere et IVS for personlige midler (1 kr.) og dernæst låne fra enkeltmandsvirksomheden findes vel også?

(Kapitalfonde er mestre i at låne internt mellem selskaber) ;)

sagtens - men giver vel ikke som sådan en investering uden skat som ønsket - men ja - låne mod et simpelt lånebrev og en lovpligtig rente fra IVS til personen der låner ud (via virksomhed) - fradrag for IVS - renteindtægt til skat for personen  - men fordelagtigt nok også

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)