Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når jeg er gået konkurs hvad sker der med ...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når jeg går konkurs og en finansvirksomhed så kræver penge af mig (APS) , efter at jeg har indgivet min konkursbegæring - er jeg juridisk set "sluppet" fra at skylde idét jeg er gået konkurs?

Eller hvordan??

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ApS hæfter for gælden med de værdier det nu en gang har. Hvis du ikke har skrevet under på at hæfte personligt for ApS på nogen som helst område. Så hæfter du ikke.
Medmindre det kan bevises at du har handlet uansvarligt som leder og unødigt har bragt ApS ud i konkurs

PS når du skriver finansiel virksomhed så kunne det være en bank du måske mener og lur mig om de ikke har sørget for at have fat i dig et eller andet sted, personligt

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Det er APS det står os hvis du læser efter

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når der er indgivet konkursbegæring, vil der blive udpeget en kurator. Han vil gøre alle aktiver og passiver i virksomheden op. Herefter vil han forsøge ar sælge alt ivirksomheden og betale kreditorerne ud, inklusiv ham selv.

Når dette er gjort ophører selskabet med at eksistere og hvis der er gæld forsvinder den. Dog kan kreditorerne dog kræve betaling hvis der er en kautionsforpligtelse.

Mvh.

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:

Når jeg går konkurs og en finansvirksomhed så kræver penge af mig (APS) , efter at jeg har indgivet min konkursbegæring - er jeg juridisk set "sluppet" fra at skylde idét jeg er gået konkurs?

Svarene udgår fra du er et ApS og jeg er enig med den der skriver, at med al sandsynlighed, hvis den finansvirksomhed er bank eller tilsvarende, så vil du se, at du ved aftalen med dem, har afgivet en selvskyldnerkaution i langt de fleste tilfælde, og så vil du personligt hæfte for den type gæld. Det er ren standard ved alle nyere ApS osv aftaler med banker - 

Dernæst: Du skriver du selv indgiver konkursbegæring. Det kan være relativt dyrt, da du, ud over retsafgiften, skal stille sikkerhed for behandlingen - dog ved jeg ikke helt hvordan det foregør for et ApS men TROR det er dig selv der skal hæfte. Vent på andre.

Ellers kan du jo bare lade være med at betale den finansvirksomhed og andre, og så må de jo trække selskabet i retten og evt melde det konkurs, hvilket jo ikke koster dig noget, ud over måske dårlige nerver i ventetiden.

Du bør dog altid tidligst muligt tale med kreditorene, og gøre dem situationen klart og for himlens skyld, ikke stifte ny gæld, når du nu ved, du ikke kan betale enhver sit, for så kan der ske hæftelsesgennembrud = du hæfter personligt. Tag omg. kontakt til alle kreditorer, hvis du ved du ikke kan dække deres tilgodehavende. Det er både moralsk det rette, da de jo formentlig ikke er skyldige, men taber penge, og det er også eneste udvej til måske, at kunne lave en evt. rekonstruktion, alternativt få dem til at overveje en konkursbegæring. 

Bedste råd var, at få en økonomikyndig til at guide dig gennem forløbet, så du ikke får lavet fejl her, men - det er der jo nok ikke lige penge til

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/insolvent-tvangsoplsning-konkurs.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:
Det er APS det står os hvis du læser efter

Wink "os" kan vel også være et I/S og andre former?

Og altså ikke ensbetydende det er et ApS 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

AllRoundMan:
Det er APS det står os hvis du læser efter

Wink "os" kan vel også være et I/S og andre former?

Og altså ikke ensbetydende det er et ApS 

når Allround man skriver OS - så skal det ses som "Det er ApS, det står der OGSÅ hvis du læser efter"  (det Står i første indlæg  ApS med mindre det er finansvirksomheden der er ApS, men det er de næppe)  Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)