Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordre med fragt, skal ikke betale fragt alligevel!? :O

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Hvordan bogfører man følgende:

Kunden bestiller og betaler en ordre, inklusiv xx kroner momsfri fragt (via Post DK) som jeg skal betale hos min leverandør (selve varerne leverer jeg personligt, og kunden skal således ikke betale fragt for at få leveret varerne fra mig, men for at dække fragten fra min leverandør til mig).

Jeg bestiller så varerne hos leverandøren, og opdager herefter at jeg får leveret varerne fragtfrit, på grund af en tidligere misforståelse mellem leverandøren og mig (som et slags plaster på såret).

Hvordan skal jeg bogføre det salg? Altså hvordan bogfører jeg den fragt som min kunde i princippet betaler, men som nu pludselig er blevet til en indtægt for mig? Hvad men moms? Bliver indtægten ændret til indtægt med moms? Skal det stadig hedde fragt? Og så videre?

Håber det giver mening, og på forhånd tak for hjælpen :)

Mvh. COBS

Er du også træt af dyre værkstedsregninger?

www.restec.dk - Autoreparationer | Reservedele | Service

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger åbenbart udlægsordning når du sender med post DK og har haft køb af frimærker uden moms normalt - det har du så ikke her.

Du angiver så salg af porto under udlægsordningen (forsvinder 1/8 2016  husk det) - og dermed betaler du jo så moms af den fortjeneste = hele beløbet du fakturerede din kunde i porto (salg af porto overstiger køb af porto og derfor moms af beløbet) og bruger så "samle ordning" går jeg ud fra se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Din faktura fra leverandøren betaler du som den er med den moms der er vist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)