Det er et marked med stor konkurrence, så step one må være at blive bedre til at definere din målgruppe. "Prisbevidste mennesker med hest" er for bredt, og når din primære målgruppe ikke er defineret skarpt nok, bliver det for dyrt og for ineffektivt at bruge online markedsføring.
Fordelen ved online markedsføring er netop, at du kan ramme din målgruppe ekstremt præcist - men det kræver, at du først definerer den ekstremt præcist.
Når jeg hjælper nogen af dine konkurrenter med at markedsføre deres produkter på markedet for rideudstyr og foder til heste, bruger jeg primært Facebook, AdWords, SEO og bannerannoncer på relevante nichesites.
Hvad angår træpiller af høj kvalitet ville jeg desuden overveje at indgå et samarbejde med en leverandør af højkvalitetspilleovne og evt. gennemføre et markedsførings i samarbejde med dem.
Vi har samarbejde med flere træpilleovns/fyr-leverandører, så det er dækket ind.
Målgruppemæssigt syntes jeg det er svært mht rideudstyr. Hvad er den bedste aldersfordeling? De unge ser hvad de gerne vil have og giver besked til forældre/bedsteforældre. Men syntes også en stor del af vores kunder er "voksne" som køber til sig selv.... jeg er lidt lost...
Vi bruger facebook meget. Men kun ved at slå op på selve siden. Har prøvet annoncering, og det gav ikke rigtig noget. Havde nogen til at lave det for mig.
Vi har netop haft annoncering på jv.dk med træpiller og betalt rigtig mange penge for det. Det gav intet salg og heller ikke mange klik til webshoppen.
Præcis hvilken målgruppe, I skal satse på, afhænger meget af, hvilke mærker i fører.
Jeg står for markedsføringen hos en rideudstyrsbutik, der kun findes online. Der har vi et markedsføringsbudget på 3000 pr måned og vi har da formået at øge omsætningen med 57 procent i løbet af de sidste 12 mdr. Her har vi også en meget klar målgruppe og markedsfører butikken på flere måder - dog udelukkende online.
Hej eller som i siger i Sønderjylland "Mojn" Mette.
Mette har lige tjekket din hjemmeside ud, samt facebooksiden, som har over 6400 likes, jeg vil gerne lige snakke med dig telefonisk, så du er velkommen til at ringe ganske uforpligtende til mig for lidt sparring, eller send en pm så ringer jeg til dig, men der er mange muligheder for at optimere salg og serviceydelser. Du kan også rette henvendelse til mig via hjemmesiden i kontaktformularen.
Skriv AMINO / + navn ved henvendelse via hjemmesiden.
Mvh. Per
Mette Thomsen Bladt:
Hej.
Mangler hjælp til at gennemskue, hvad der bedst kan betale sig vedr onlineannoncering.
Er umiddelbart ikke interesseret i at købe et produkt, men mangler uvildig hjælp til hvad der kan betale sig.
Nogen der kan hjælpe? Har annoncering iforbindelse med vores webshop, men syntes det er svært hvad vi skal sætte vores penge på?