Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kodning i wordpress

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg kan ikke gøre billedet mindre selvom jeg gør det i et photoshop program det er temaet tror jeg og jeg skriver jo også at jeg ikke kan finde ud af CSS det er nemlig derfor jeg har brug for hjælp!!!!!

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

hvordan finder du sidens bredde? er det altid 980?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal kunne hjælpe bliver jeg nød til at have FTP adgang til dit webhotel.. Derudover bliver jeg nød til at forstå hvad det er du ønsker.. Så vidt jeg kan se er temaet skabt til at man har et stort billede i fuld bredte på forsiden (og det kunne også se ud som om den kan fungere som slider hvis man uploader mere end et billede?)

Hvad mener du helt præcis når du skriver at du gerne vil have billedet gjort mindre og centreret? - Kan du evt. lave et udkast i photoshop der viser det slutresultat du ønsker?

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Victorvillesen:

Hej Rasmus,

hvordan finder du sidens bredde? er det altid 980?

Det kan jeg se i koden. Da dette tema er responsivt er de 980px max bredten, men hvis du gør browseren mindre vil bredten også blive mindre. - 980px er ikek en standart så andre hjemmeside kan sagtens have en anden bredte :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undskylder meget du havde nemlig ret i at man godt kunne gøre billedet mindre det eneste problem der nu er er at få billedet centreret.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Billedet ER centreret, i forhold til venstre delen af siden. Det du overser er vist at temaet har en højre kolonne, hvor du pt. ikke har noget indhold. Billedet i det tema dækker tilsyneladende kun venstre del (mærkeligt theme). 

Forslag 1: Find et andet theme. 

Forslag 2: Find en professionel der kan hjælpe dig til hvad du ønsker. 

Forslag 3: Accepter siden som den ser ud. 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Billedet ER centreret, i forhold til venstre delen af siden. Det du overser er vist at temaet har en højre kolonne, hvor du pt. ikke har noget indhold. Billedet i det tema dækker tilsyneladende kun venstre del (mærkeligt theme). 

Forslag 1: Find et andet theme. 

Forslag 2: Find en professionel der kan hjælpe dig til hvad du ønsker. 

Forslag 3: Accepter siden som den ser ud. 

Der er rent faktisk ikke en højre kolonne i temaet her (ikke i toppen i hvertfald).. Det er meningen at billedet skal fylde den fulde vide af hele siden.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mart605p:

Jeg undskylder meget du havde nemlig ret i at man godt kunne gøre billedet mindre det eneste problem der nu er er at få billedet centreret.

Det kan som sagt gøre let med følgende CSS:

.banner .wrap {

   text-align: center;

}

Hvis du kan lokalisere css filen der hører til dit tema kan du kopiere ovenstående kode ind og så vil billedet blive centreret.. Jeg kan ikke gøre mere herfra uden at have adgang til din server.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@rasmus

Yep, checker jeg koden kan jeg godt se det billeder er i et banner css class der skal fylde "hele" siden, altså både venstre delen og højre kolonnen. 

Ændrer dog ikke ved mine forslag til trådposteren, find et bedre tema, find en prof der kan hjælpe, eller accepter tingenes tilstand. 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

@rasmus

Yep, checker jeg koden kan jeg godt se det billeder er i et banner css class der skal fylde "hele" siden, altså både venstre delen og højre kolonnen. 

Ændrer dog ikke ved mine forslag til trådposteren, find et bedre tema, find en prof der kan hjælpe, eller accepter tingenes tilstand. 

Det sidste er jeg som sådan ganske enig med dig i.. Jeg lever jo også selv af at lave hjemmesider og vil jo selvfølgelig derfor også gerne have penge for mit arbejde.. Omvendt har jeg selv fået meget hjælp online da jeg var mindre erfaren og hjælper derfor gerne så længe vi taler en simpel linje CSS eller andet. 

Men hvis trådstarter ikke selv kan implementere det er vi selvfølgelig lige langt :)

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)