Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen Web Sikkerhed!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Konfeldt Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er det også jeres erfaring at WEB sikkerhed er en by i Rusland i Danmark. Når man kontakter virksomhederne, ja de siger sikkerheden er i top, men et almindeligt tjek siger det stik modsatte. Når der spørges om hvilken politik der skal udføres hvis deres webshop bliver angrebet, Intet svar!

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Virksom får du unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Interesseret? Så klik her. 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Feldthusen:

Hej Aminoer

Er det også jeres erfaring at WEB sikkerhed er en by i Rusland i Danmark. Når man kontakter virksomhederne, ja de siger sikkerheden er i top, men et almindeligt tjek siger det stik modsatte. Når der spørges om hvilken politik der skal udføres hvis deres webshop bliver angrebet, Intet svar!

Som med alt andet kan man ikke sige er alle danske sider har dårlig sikkerhed. Ja de findes og er nemmere at finde og for folk som arbejder med sikkerhed på hjemmesider (som jeg også selv gør), så er det nemt for os at finde fejl på mange sider. 

"Når der spørges om hvilken politik der skal udføres hvis deres webshop bliver angrebet, Intet svar!"

Havde du forventet at når du spørger tilfældige virksomheder (hvilket jeg går ud fra det er , tilfældige) at de vil fortælle dig omkring deres sikkerhed og hvad de gør i tilfælde af angreb, til en som ikke har noget med deres sikkerhed at gøre?

Fra København
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Konfeldt Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for dit svar, Nej det er ikke tilfældige virksomheder, det er min erfaring gennem 15 år, hvis det kan bruges, den politik der generelt bruges er i min optik ikke acceptabel, jeg taler ikke om at fjerne eks malware fra en wp side som alle kan gøre, men komplicerede løsninger som amerikanske og engelske banker og  forsikringsselkaber opererer med. Og det også være sig danske selskaber som forholder sig til hvordan et angreb på deres virksomhed skal håndteres.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikker software kræver særlige eksperter i sikkerhed.

Samtidigt er det ikke en kompetence som virksomhedsledere har.

Det resulterer i at sikker software i praksis er et spørgsmål om at ledere blindt skal stole på at softwaren er sikker og at deres leverandører selvfølgelig siger at den er sikker.

Så det du oplever er i virkeligheden at der ikke er gennemsigtighed i processen - og derfor er det som vinden blæser hvorvidt et site er sikkert eller ej.

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har i det store og hele ret, folk er ligeglade og bekymrer sig først om det når det gå galt, og til den tid stiller de sig uforstående op som om det kom bag på dem at ting som backup og sikkerhed var noget der vedkom dem :-)

Det er dog ikke noget nyt, sådan har det været i mange år :-)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Feldthusen:

Hej Kim

Tak for dit svar, Nej det er ikke tilfældige virksomheder, det er min erfaring gennem 15 år, hvis det kan bruges, den politik der generelt bruges er i min optik ikke acceptabel, jeg taler ikke om at fjerne eks malware fra en wp side som alle kan gøre, men komplicerede løsninger som amerikanske og engelske banker og  forsikringsselkaber opererer med. Og det også være sig danske selskaber som forholder sig til hvordan et angreb på deres virksomhed skal håndteres.

Okay, godt det ikke blot er tilfældige. :)

Ligesom din erfaring med at mange ikke har styr på hvad de gør i forbindelse med diverse angreb på deres virksomhed er nok den samme som mange andre der arbejder med det samme. Mikkel Mikjær Christensen skriver også at det er hans erfaring det samme og det er også min, mange ikke tænker over sikkerheden, før det er for sent. 

Men jeg oplever også at problemerne kunne være undgået fra starten når virksomheder køber nyt software, skifter systemer, hardware osv., dem som leverer dem glemmer ofte, medmindre de bliver spurgt omkring det, at fortælle omkring sikkerheden, hvad de gør og hvem de skal kontakte, og derfor har virksomheder ofte den opfattelse at deres systemer at skudsikre og derfor ikke på noget som helst tidspunkt har tænkt at det er nødvendigt.

Det er ikke min erfaring at folk er ligeglade, de ved bare ikke bedre (der er undtagelser), de er ikke blevet lært at ting ikke er sikre og at de skal sørge for at der er nogen til at kigge på det en gang imellem. Der mangler folk som dig der arbejder med sikkerhed til at oplyse dem om det og hvad der kan ske. Det er helt fra starten man skal have folk med på at de skal tænke sikkerhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)