Hej Anders.
Jeg sælger babyudstyr. Jeg har en rimelig velfungerende facebookside med 1600 følgere, og jeg synes, at jeg bilder mig ind, at jeg kan se på salget, når jeg har boostet opslag, så de kommer ud til min målgruppe som ikke er følgere.
Det jeg tænker er, at hvis jeg brugte alle 2000,- på boosts som et forsøg, om det så ikke ville give bedre...
:-) Hilsen Katrine.
Hej Katrine
Det er et meget komplekst svar på dette spørgsmål. For hvis dine boosts virker nu og det faktisk øger dit salg, er det ikke ensbetydende med, at du vil øge det yderligere. Her tænker jeg, at du i stedet kan kigge på, hvem dine følgere er, tænke indhold i forhold til deres præferencer og derigennem få dem til at interagere med dig. Det giver også synlighed til en potentiel ny kunde.
I forhold til Adwords, så handler det i høj grad om, hvordan denne er sat op, før du får succes. Du skrev i en tidligere kommentar, at du gerne ville vide om de kommer tilbage og køber, hvis de har set et produkt. Her kan du evt. arbejde med Re-marketing, hvor du "genskaber" din annonce til de besøgende, som ikke har købt.
Linkbuilding kan være mange ting, f.eks. et link til din side her i tråden vil skabe et link. Link fra Facebook osv. Du kan evt. også finde nogle bloggere, som måske vil skrive om dit produkt eller du kan lave en blog selv. Det vigtigste er at dine links er RELEVANTE, altså det hjælper ikke meget at der bliver linket fra en murer, idet jeres brancher og indhold sandsynligvis ikke har meget tilfælles :)
Tilbage til dit oprindelige spørgsmål: Ja, jeg ville nok fokusere på andre ting, som f.eks. SEO til en start, få lavet en analyse af din nuværende markedsføring, få lavet en markedsføringsplan osv. Du får nok ikke det hele til denne pris, men det er gode ting, som er relevante at se på før du begynder at annoncere. Med annoncer er det vigtigt, at du ved hvem du sælger hvad til. Din målgruppe bør stå skarpt og selv i din branche, kan den pensles ud til flere nuancer end blot "familier/mødre med børn". :)
Hvis du har brug for at få hjælp er du meget velkommen til at kontakte mig her eller på mail anita@farosmarketing.dk .
Jeg håber du kunne bruge mine råd :)