Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige overskrifter på Amino.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 8 person

Vil bare lige ud med at jeg er lettere irriteret over alle de dårlige overskrifter folk laver, når de opretter et indlæg/tråd

Tror ikke jeg er den eneste der har det på den måde på Amino.dk. 

Det er ikke SÅ svært at lave en god, rammende, beskrivende overskrift. Der er bare mange der sjusker eller er ligeglade med modtageren, nemlig os andre. 

Man har et emne eller en problemstilling eller lignende man gerne vil skrive om, så præciser det og beskriv det så præcis som muligt i overskriften. 

Og lad være med at skrive hvad som helst, eller åndssvage overskrifter som: Hjææælp, Ikke igen, Brug for AKUT hjælp, Kan det passe?, Hjemmeside osv. Jeg får sgu lyst til at tage spanskrøret frem og spanke folk over fingrene for sådanne idiotiske og meget lidt konkrete overskrifter. 

Det skal ikke være en gættekonkurrence, at gætte hvad indlægget indeholder. 

Og ja der er nogle få gange man ikke kan skrive noget beskrivende og rammende på relativt kort plads i overskriften, men så kan man da for pokker gøre en indsats. Det er når man er totalt ligeglad og bare skriver et eller andet fuldstændigt ubeskrivende at det bringer mit pis i kog. 

Jeg har også mine svagheder ift opsætning, og brødtekst, grafik osv, skriver ofte på en lidt kedelig måde. 

Men overskrifter skal man sgu gøre sig umage med at lave. 

Kunne godt tænke mig en Sticky med overskrifter når man åbner debatforummet op. 

Så kan folk huske at vise hensyn, og give andre en fair chance for at vide hvad der står i indlægget alene ved hjælp af overskriften. 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac:
Tror ikke jeg er den eneste der har det på den måde på Amino.dk. 

Det er du langtfra :)

Det er blot at se side 1  her nu, med tråde som " leverandør" , " Optimering" , "ebog"

Hvad helvede er det for ubrugelige overskrifter at benytte ?

Det er uden tvivl med til at holde mange gode folk væk fra forumet. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi er nogle stykker, der faktisk kan ændre overskrifterne på indlæggende; og det kan jeg jo bare opfordre til at man gør. Nu har jeg ændret opslaget 'Ebog' til noget mere sigende Wink

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne jeg også tidligere, men ikke mere ser det ud til.

Men det kan jo ikke være rigtigt at nogle skal rende og være barnepiger - så svært er det heller ikke at skrive en forståelig overskrift vel :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, men det er jo lidt ris til egen røv hvis man ikke kan finde ud af at skrive en beskrivende overskrift.

Jeg er sikker på at man går glip af mange kvalificerede svar, da jeg tror de fleste kun gennemlæser de indlæg der virker interessante.

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Alle, 

Det gælder vel alle aspekter af livet? Dvs. at folk er "underlige", og ikke selv kan tænke sig til at man skal skrive en god og sigende overskrift? :/ 

Amino burde udnævne 5 gange så mange administratorer som det har nu, som kan rette i, og slette "underlige" indlæg... 

Der er også de der "Jeg har sendt dig et pm" beskeder? Jeg mener, du har jo allerede sendt manden en privat besked jo!? Hvorfor har du brug for at gøre alle os andre opmærksom på det også? Eller den underlige trådstarter som ikke lang tid senere skriver "Jeg har besvaret din pm"? :/ Mennesker er bare underlige, de er... :) 

Amino, lader det til, er ligeglade... :/

Vh, 

Meal4U.dk 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

davidchristensen:
Vi er nogle stykker, der faktisk kan ændre overskrifterne på indlæggende; og det kan jeg jo bare opfordre til at man gør.

Ja, det kan man. Men jeg synes det kan være lidt grænseoverskridende og "skolelærer-agtigt".
Plus at man altså også kan få nok at lave :-) for der er rigtig mange af de der "Hjælp"-overskrifter.

Jeg har nogle gange besvaret med at opfordre ts til at ændre sin overskrift til noget mere sigende. Også for at få vedkommende til at tænke sig bedre om næste gang. Men det kan man jo også køre fuldstændig træt i.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Meal4U:
Der er også de der "Jeg har sendt dig et pm" beskeder? Jeg mener, du har jo allerede sendt manden en privat besked jo!? Hvorfor har du brug for at gøre alle os andre opmærksom på det også? Eller den underlige trådstarter som ikke lang tid senere skriver "Jeg har besvaret din pm"? :/ Mennesker er bare underlige, de er... :) 

Synes også det er sjovt, at folk skriver at de har sendt en PM. Jeg kan dog godt se deres synspunkt, for hvis dem de sender en PM til først lige er begyndt at bruge amino, er det ikke sikkert at de ser den/ved hvor de skal se den.

www.dinformue.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Og at de SKRIVER DERES OVERSKRIFTER MED STORT

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne ikke være mere enig. Men det er ikke kun overskriften hvor det halter! Folk har også tit alt for travlt med selve indholdet af beskeden. Folk glemmer bare at hvis de ikke bruger tiden på at skrive en ordentlig beskrivelse, så bruger folk højst sandsynligt heller ikke tiden på at give et godt svar.

En løsning på problemet kunne være som på et andet forum jeg bruger: Hvis tre andre brugere markerer titlen/beskeden som utilstrækkelig bliver tråden skjult og opretteren får en besked herom. Så skal de rette den før tråden kommer op igen. Sker dette for mange gange bliver brugerens medlemskab inddraget. Omvendt kan folk der anmelder en tråd også miste deres medlemskab hvis moderator mener at beskeden er godt nok og man får nok advarsler.

Delen med at miste medlemsskab kunne man godt undlade her på amino, men det at tråden skjules gør absolut at forumet er bedre at komme ind på da det er tydeligt at der tænkt over tingene før andre udsættes for dem.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)