Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

//Opstart af natklub\\

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus

Der er ret megen negativitet ovenfor. Det er på mange måder en styrke af sitet her, at folk siger sin mening til dig.

Ang. en investor. Investorer er meget tilbageholdende med at smide penge efter ideer. De vil gerne se "proof of concept". De vil se at der er mulighed for at dette virker og at det kan videre udvikles med kapital. Jeg tror helt sikkert ikke du vil finde investorer der er villige til at satse penge i den branche på et uprøvet navn.

Ang. din ide. Min holdning er at netop i den branchen kan du sagtens udkonkurrere andre. Hvis du er ny og god, så kommer gæsterne. Det er et 0-sum-spil. Dvs. hvis du skal have 1 gæst, skal du tage den fra en anden bar/klub. Det er usandsynligt at din tilstedeværelse lokker flere Fynboer ud i byen. Måske lige med undtagelse af, hvis der virkelig mangler det her top eksklusive sted. 


Jeg lever af at producere møbler og indrette både eksklusive og mainstream barer og natklubber. Jeg har set rigtig mange natklubber starte op og gå både godt og skidt. Du kan sagtens lykkedes med det også som 24 årig, din alder er ingen hindring. 

Når du ikke selv har kapitalen har du 2 chancer.
1. at låne penge til dit projekt i en bank og evt. lease så mange af udgifterne som muligt (de fleste af vores kunder leaser f.eks. inventar)
2. at sælge ideen til eksisterende bar/klubejere i Odense og høre om de vil partner op med dig mod f.eks. 50% af virksomheden.

Held og lykke jeg håber du kommer videre med projektet. 

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Så inden du/I begynder at sable et ungt menneske ned, skulle I måske lige spørge ind til hvilke erfaringer han har, før I dømmer at hans erfaring er kommet på ulovligt vis!

1. Han er 24 og vil starte egen virksomhed. Altså ikke helt ung længere, og hans svar på Mikkels post viser ikke just overblik. Han kunne jo selv have uddybet.

2. Han søger en investor, det havde været relevant at udspecificere hvad denne erfaring dækkede over - vil man have gode besvarelser, må man stille gode spørgsmål.

Det er virkelig en mangelvare herinde på amino hvis du spørger mig. Alle forventer at andre enten synes en ide bare er super og vil hjælpe, forventer at andre skriver til en på "investor/programmør/samarbejdspartner søges til verdens bedste ide" uden at skrive hvad det rent faktisk drejer sig om. Andre skal spørge ind via privat beskeder/mail.

Det kunne være super sjovt rent faktisk at få nogle tal på hvor mange af disse gode ideer der finder en samarbejdspartner målt på mængden af information der bliver givet i tråden og ikke via privatbeskeder.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

plazm:

Thomas Frost:

Så inden du/I begynder at sable et ungt menneske ned, skulle I måske lige spørge ind til hvilke erfaringer han har, før I dømmer at hans erfaring er kommet på ulovligt vis!

1. Han er 24 og vil starte egen virksomhed. Altså ikke helt ung længere, og hans svar på Mikkels post viser ikke just overblik. Han kunne jo selv have uddybet.

2. Han søger en investor, det havde været relevant at udspecificere hvad denne erfaring dækkede over - vil man have gode besvarelser, må man stille gode spørgsmål.

Det er virkelig en mangelvare herinde på amino hvis du spørger mig. Alle forventer at andre enten synes en ide bare er super og vil hjælpe, forventer at andre skriver til en på "investor/programmør/samarbejdspartner søges til verdens bedste ide" uden at skrive hvad det rent faktisk drejer sig om. Andre skal spørge ind via privat beskeder/mail.

Det kunne være super sjovt rent faktisk at få nogle tal på hvor mange af disse gode ideer der finder en samarbejdspartner målt på mængden af information der bliver givet i tråden og ikke via privatbeskeder.

E du sikker på det er mig du ville skrive til? Jeg har ikke kommenteret på andet end at man ikke skal beskylde andre for at have fået erfaringer på ulovlig vis, uden man overhovedet ved om det er sandt.

Alt det ovenstående du skriver om, har jeg ikke kommenteret på.

Min pointe er bare at man lige skal sætte sig ind i reglerne (og spørge personen til detaljer) inden man begynder at beskylde folk for ulovligheder.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

E du sikker på det er mig du ville skrive til? Jeg har ikke kommenteret på andet end at man ikke skal beskylde andre for at have fået erfaringer på ulovlig vis, uden man overhovedet ved om det er sandt.

Alt det ovenstående du skriver om, har jeg ikke kommenteret på.

Min pointe er bare at man lige skal sætte sig ind i reglerne (og spørge personen til detaljer) inden man begynder at beskylde folk for ulovligheder.

Ja, min pointe var at uanset om andre kender til lovgivningen eller ej, så må trådstarter jo så informere den der stiller spørgsmålet. Han kan også vælge at ignorere det, men han skal ikke vælge at svare på den måde han gør, det er useriøst og han står i en situation hvor han ønsker at få andre ombord. Igen hvorfor skal andre gøre arbejdet for dig? Det kunne være Mikkel sidder med en kæmpe pose penge som han vil bruge på et eller andet, det kunne være opstart af en bar, men det bliver ikke "dig" han vælger fordi du har ikke gidet bruge tiden på at svare på hans kommentar ordentligt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

plazm:

Thomas Frost:

E du sikker på det er mig du ville skrive til? Jeg har ikke kommenteret på andet end at man ikke skal beskylde andre for at have fået erfaringer på ulovlig vis, uden man overhovedet ved om det er sandt.

Alt det ovenstående du skriver om, har jeg ikke kommenteret på.

Min pointe er bare at man lige skal sætte sig ind i reglerne (og spørge personen til detaljer) inden man begynder at beskylde folk for ulovligheder.

Ja, min pointe var at uanset om andre kender til lovgivningen eller ej, så må trådstarter jo så informere den der stiller spørgsmålet. Han kan også vælge at ignorere det, men han skal ikke vælge at svare på den måde han gør, det er useriøst og han står i en situation hvor han ønsker at få andre ombord. Igen hvorfor skal andre gøre arbejdet for dig? Det kunne være Mikkel sidder med en kæmpe pose penge som han vil bruge på et eller andet, det kunne være opstart af en bar, men det bliver ikke "dig" han vælger fordi du har ikke gidet bruge tiden på at svare på hans kommentar ordentligt.

Men der er jo ikke nogen der spurgte ind til hvilken erfaring han havde. Man vælger bare at beskylde ham for ulovligheder, uden hverken at kende loven eller kende omstændighederne omkring hans erfaring.

Lige meget hvad så mener jeg det er forkert at beskylde andre for lovbrud, hvis man ikke aner om det er sandt. Jeg kan ikke helt forstå på dine posts om du er enig i det eller ej, men hvis du ikke er enig, så er det fint nok. Jeg tror ikke der kan koges mere suppe på den.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Mikkel Mikjær Christensen:

plazm:
Han mener at 24-8 = 16, og at mindreårige ikke må arbejde på en natklub.

Dertil mener jeg også at hvis ikke du selv kan regne dén ud så ville JEG ihvertfald ikke vælge at satse mine penge på din forretning :-)

NoNoNo

En ung gut på 16 år må gerne arbejde som opvasker i køkkenet på et diskotek, med rengøring og klargøring m.m. inden åbning.De må blot ikke arbejde i serveringslokaler, garderober eller toiletter i åbningstiden.

Dog må en 16-årig gerne arbejde i serveringslokaler, garderober eller toiletter i åbningstiden såfremt han er under uddannelse til tjener eller han er barn eller barnebarn af ejeren ("værten" som det hedder i loven).

Læs restauratioslovens §27 hvis du er i tvivl.

Så inden du/I begynder at sable et ungt menneske ned, skulle I måske lige spørge ind til hvilke erfaringer han har, før I dømmer at hans erfaring er kommet på ulovligt vis!

Hej Mikkel, tak for den ene stjerne du har givet til ovenstående.

Er det fordi du mener jeg skriver noget faktuelt forkert, eller mener du bare det er irriterende jeg ikke synes du skal skrive trådstarter har gjort noget ulovligt uden noget grundlag for anklagen?

Tilmeldt 27. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay jeg kan så ikke lige huske jeg bad om din mening? Og kan så heldigvis ikke bruge det du fyrer af til en skid.
Hvis du ikke har noget fornuftigt at komme med så lad vær med at skrive på opslaget!!

Og til en anden gang inden du skal spille smart så sæt dig ordentligt ind i tingene først.

Tilmeldt 27. Mar 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Yappa2

Og ved du så hvorfor de har lukket?
Okay så de findes? nævn bare en i Odense der skiller sig ud fra mængden af en standard natklub?
Udover det så er der heller ikke et sted hvor man tænker "hey her kan jeg da sagtens bruge en hel aften/nat"

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)