Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres hævning af Kapitalafkast

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udlejer en ejendom (bruger VSO) og vil hæve kapitalafkastet i stedet for at spare det op - er der en der kan fortælle hvordan jeg skal bogføre dette?

Helt ideelt hvis det kan blive forklaret hvordan jeg skal gøre det i Dinero, men alt input er meget velkomment :)

På forhånd tak...

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maothor:

Jeg udlejer en ejendom (bruger VSO) og vil hæve kapitalafkastet i stedet for at spare det op - er der en der kan fortælle hvordan jeg skal bogføre dette?

Du skal ikke bogføre kapitalafkastet i DInero. Du skal faktisk slet ikke bogføre Selve VSO'en i Dinero.

VSO'en skal du lave separat, i et excel-ark på et stykke papir eller noget helt tredje.

 

Det første du skal lære er; Virksomhedsskatteordningen er en skatteberegnings-model, ikke en virksomhedsform. For at bruge den skal du have en bogføring hvor virksomhed og privat kan skilles ad.

Dernæst, det eneste (mere eller mindre) du skal bruge fra selve bogføringen er dine registreringer af hvad der ført fra virksomhed til privat og omvendt. Resten er ren beregningsteknik, og foretages med udgangspunkt i dine personlige skattemæssige indkomstforhold.

Til sidst, kan kun anbefale dig at søge en skattekyndig hjælper, ikke mange uden indsigt i skat kan lave en VSO.

Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg mener at kunne sætte flueben ud for alle dine gode råd og krav til at bruge VSO, og mit spm går på hvordan jeg korrekt registrerer/bogfører det beløb jeg overfører fra virksomheden til privatøkonomien, så det fremgår at det er Kapitalafkastet.

Hvis svaret er at jeg bare skal lave en overførsel som 'hævet  privat', så er det helt fint - det er bare det jeg søger at få bekræftet.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Maothor:

Tak for svaret.

Jeg mener at kunne sætte flueben ud for alle dine gode råd og krav til at bruge VSO, og mit spm går på hvordan jeg korrekt registrerer/bogfører det beløb jeg overfører fra virksomheden til privatøkonomien, så det fremgår at det er Kapitalafkastet.

Hvis svaret er at jeg bare skal lave en overførsel som 'hævet  privat', så er det helt fint - det er bare det jeg søger at få bekræftet.

Kapitalafkastet er værdi som ikke hverken hæves/indskydes i virksomheden. Den skal ej heller bogføres som en del virksomhedens økonomi.

Hvis du hæver penge som indgår i din VSO, er det eneste som skal fremgå af din bogføring at det er en hævning til privatsfæren, om du kalder det kapitalafkast, løn, eller noget helt tredje er principielt ligegyldigt.

 

Kapitalafkastet beregner du som en del af din kapitalforklaring og den fremgår samtidig af VSO'ens hæverækkefølge (Ikke at forveksle med hævekontoen)

Det som kapitalafkastet gør i forhold til din skat er at der flyttes noget indkomst fra personlig indkomst til kapitalindkomst, og dermed lavere effektiv beskatning. 

Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forklaringen. Det er netop pga den lavere beskatning at jeg vil hæve Kapitalafkastet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)