Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensionsopsparing - Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har forsøgt at finde hoved og hale i hele det pensions arrangement vi har gang i her i danmark. I forbindelse med det må jeg sig.. HJÆLP!

- Er ratepension fradragsberettiget?

- Hvad er Ratepension?

- Hvad er Aldersopsparing?

- De op til 30% man kan sætte til side af virksomhedens overskud, gælder det også enkeltmandsvirksomheder og er de også fradragsberettiget?

Hvilken løsning har i selv valgt (jer med enkeltmandsvirkomhed)?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Thomas Jepsen

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Panz:
Er ratepension fradragsberettiget?

Ja, op til  52.400 i 2016

På en alderspension indsætter du penge som du allerede har betalt skat af. På en ratepension betales skatten først når de bliver udbetalt, og kan være en fin ting hvis man betaler topskat.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Også når jeg har et enkeltmandsvfirma?

Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja rate er fradragsberettiget- og giver frøst og fremmest mening, hvis man ligger i topskat 
Ratepension kommer ud i rater - normalt over 10 år (eller mere hvis man vælger det) fra - normalt - når man er 65 til den trækprocent man har den dag.

Livrente giver som ratepension også fradrag i topskat - større beløb kan indbetales mod at fradrag fordeles over en årrække svarende til Rate - og betales i princip livsvarrigt når den først kommer ud, så der er element af forsikring/gambling i det - som man dog i dag generelt kan aftales sig fri af


Alderspension er med beskattede midler og skattefri ud som et samlet beløb ved pension . Og fordelen ligger i dels kun 15,3% PAL skat af gevinster mens pengene står på pensionen, dels at hvis man går konkurs, så er penge der står i pensionen sikrede mod kreditorer. Også i enkeltmands

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)