Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketingsråd til LinkedIn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Der findes rigtige mange gode guides til, hvordan man bruger Facebook til reklamering, hvor de ikke kun beskriver mulighederne, men også hvordan og hvorledes man bærer sig ad med opsætningen af disse. Forefindes der sådanne guides til markedsføringLinkedIn? (Og gerne med Case-eksempler, hvis muligt) :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Se http://newsperience.dk - der er rigtig meget frit tilgængeligt materiale om Linkedin markedsføring. Ole Bach Andersen, der står bag virksomheden, har været min chef for mange år siden og er en rigtig dygtig mand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Tak for dit link, det vil jeg gennemgå. :-) 

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 16
Fra  DOOZY Marketing Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mark,

Ved lidt Google-søgning er der rigtig mange, der deler ud af gode råd til LinkedIn-markedsføring. Søg på "LinkedIn marketing case studies", så får du også mange forskellige artikler med diverse succes-cases. :)

Jeg kan bidrage med et par guldkorn, du måske kan bruge til noget:

Grunden til, at der findes flest guides med markedsføring på Facebook er, at det er en rigtig bred platform, hvor man når ud til mange kunder - og alle kender det. LinkedIn er den professionelle platform, som mange måske har lidt svært ved at gennemskue. Her skal man hovedsageligt gå efter de industrielle segmenter og/eller "nøglepersoner" i bestemte virksomheder/industrier.

Det mest relevante at poste på LinkedIn er pressemeddelelser, HR (jobopslag osv.), nyheder og videnskabelige artikler/posts. Dem, der følger din virksomhed, ved ofte også noget om branchen - på den måde er der også stor sandsynlighed for, at de vil dele din virksomheds opslag med deres personlige netværk, fordi det fremmer deres personlige integritet (de får mulighed for at sige til deres netværk, at de ved noget om, og interesserer sig for dette emne). Med de rigtige opslag kan du altså komme ud til betydningsfulde folk i netop din branche.

Ydermere skal man ikke poste små "hverdagsting", som man eksempelvis kan gøre på Facebook og Twitter. Det er en professionel platform, så fasthold det professionelle indhold. 

Jeg vil anbefale at poste ca. 2-3 gange om ugen - hvis du har noget relevant at poste! Ikke bare for at gøre det. Tirsdag, onsdag og torsdag er de bedste dage at lægge noget op. Det skyldes - igen - at det er en professionel platform. Mandag kommer man tilbage fra weekenden og ens indbakke er fyldt med en masse mails, og man skal danne sig et overblik over den kommende uges arbejde, så man har ikke lige tid til LinkedIn. Fredag skal man afslutte sine opgaver, og man begynder langsomt at forberede sig til weekenden - man kigger hellere på et par "hvalpe-videoer" på Facebook frem for videnskabelige jobrelaterede artikler på LinkedIn.

Det var lige kort og godt. Jeg håber, du kan bruge det til noget. :)

Hvis du kunne tænke dig flere råd eller hjælp til markedsføring, så kontakt mig endelig på thomasln(snabel-a)live.dk

Med venlig hilsen

Thomas Lindegaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Mange gode råd, tak! 

Og ja, differentieringen fra Facebook er jeg med på, og det jeg efterspørger er nok mere de cases du skriver om først. Det vil jeg kigge mere på. :-) 

Noget jeg håbede at få svar på var, hvilke marketingsværktøjer som LinkedIn tilbyder, ligesom Facebooks Power Editor, videoer, og alle de små ting som f.eks. hvor man ønsker trafikken genereret hen, og hvad ens mål så er, når man har skaffet trafikken (nyhedsbrevstilmeldinger, signups, leads, etc.) :-) Men det finder jeg nok mere af unde disse "studies." :-)

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave annoncer på LinkedIn, præcis som på Facebook. Målsætninger handler helt kort om, dine egne. Hvad vil du gerne opnå? LinkedIn er mere netværksbaseret og dermed er direkte salg ikke at foretrække. Prøv evt. at søge på relevante gruppenavne på LinkedIn, hvori din forretning ville tage sig godt ud. Del nogle nyheder med dem og få nogle til at følge dig. Det kan være en metode til at få nogle følgere, der har samme interesse som dig :) 

Jeg håber du kan bruge dette meget korte og stikordsagtige svar. Du er meget velkommen til at skrive til mig,, såfremt du vil have det uddybet :) 

/Anita 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Klikpriserne på LinkedIn er ofte højere end fx facebook og adwords, men næsten 2 millioner danskere bruger LinkedIn og det er en platform i vækst med mange købedygtige personer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)