Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsproces hjemmesideudarbejdelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige lidt nysgerrig for at høre, hvordan I griber hele arbejdsprocessen i gang i forbindelse med udarbejdelse af hjemmesider.

Jeg tænker både på forarbejde, udarbejdelse og godkendelse af hjemmesider osv. Både internt og eksternt - altså mellem kollegaer/kunder.
Hvad i bruger af værktøjer, programmer m.v. til at optimere arbejdsprocessen. - Noget der gør det let at godkende skitser, krydse af på tjekliste osv.

På forhånd tak :-)

Mvh. Charlotte

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig mange forskellige måde hvorpå man kan arbejde med udvikling af hjemmesider. De fleste jeg kender til har et framework, eller lign, hvor de hurtig kan få 'skallen' op at stå og dernæst vise kunden.

En enkelt jeg kender laver hjemmesiden i Photoshop inden de implementere den i HTML. Den vej ville jeg dog aldrig gå. 

Mit forslag er at stille mange spørgsmål og få deres krav skrevet ned, hvorefter de kan godkende disse krav. Det må så være 'specifikationen' på hjemmesiden. Dernæst implementere kravene, vigtigst først, og vise resultatet for kunden løbende så han/hun har mulighed for småjusteringer.

Mht. skitser, mv. så er det også en mulighed at tegne 'skallen' på et stykke A4 papir og vise det til kunden, og simpelthen bruge denne tegning i kravspecifikationen.

Men igen, det kommer meget an på hvem kunden er og hvad for en type hjemmeside kunden forventer.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Jeg kan af gode grunde ikke videregive vores checklister og programmer, men jeg kan anbefale dig at du altid får dine kunder til at skrive en ordentlig kravspecifikation - det er der mange der ikke formår...Og det er virkelig noget af det der koster spildtid - og koster kunden ekstra penge.. (eller dig hvis du giver en fast pris aftale).

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

Der er rigtig mange forskellige måde hvorpå man kan arbejde med udvikling af hjemmesider. De fleste jeg kender til har et framework, eller lign, hvor de hurtig kan få 'skallen' op at stå og dernæst vise kunden.

En enkelt jeg kender laver hjemmesiden i Photoshop inden de implementere den i HTML. Den vej ville jeg dog aldrig gå. 

Mit forslag er at stille mange spørgsmål og få deres krav skrevet ned, hvorefter de kan godkende disse krav. Det må så være 'specifikationen' på hjemmesiden. Dernæst implementere kravene, vigtigst først, og vise resultatet for kunden løbende så han/hun har mulighed for småjusteringer.

Mht. skitser, mv. så er det også en mulighed at tegne 'skallen' på et stykke A4 papir og vise det til kunden, og simpelthen bruge denne tegning i kravspecifikationen.

Men igen, det kommer meget an på hvem kunden er og hvad for en type hjemmeside kunden forventer.

Mange tak, det giver god mening :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Hej Charlotte

Jeg kan af gode grunde ikke videregive vores checklister og programmer, men jeg kan anbefale dig at du altid får dine kunder til at skrive en ordentlig kravspecifikation - det er der mange der ikke formår...Og det er virkelig noget af det der koster spildtid - og koster kunden ekstra penge.. (eller dig hvis du giver en fast pris aftale).

Hej Tom,

Det er klart. Det var også mere, hvis det var nogle gængse programmer til at tjekke af i eller lignende. Men tak for link til kravsspecifikation. Det vil jeg lige læse igennem i aften :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)