Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning til revisortrainee - Har jeg en chance?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.
Jeg står og kunne rigtig godt tænke mig, at finde et sted at blive revisortrainee. Men jeg usikker på, om jeg overhoved har en chance. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening omkring min ansøgning. Men også gerne nogle tips til hvad jeg kan gøre bedre :-)

Jeg har f.eks. lige sendt en der lyder:
Ung mand med matematiske og sociale kompetencer søger trainee plads

Mit navn er Nicolai, og jeg går lige nu på 2hf på X gymnasium & HF. Som valgfag har jeg valgt erhvervsøkonomi, da det er interessant at arbejde med virksomheder og deres økonomi. Jeg interessere mig også for matematik, som jeg også er rigtig god til. Derfor har jeg valgt matematik på B-niveau, og ville gerne have højere, men det kan man ikke nå på hf. Da revision kombinerer to af mine yndlingsfag, vil jeg derfor gerne være revisortrainee.
Mine ambitioner er at nå til tops inden for revision, og her ser jeg store muligheder hos X. I min tid på HF, er jeg blevet energisk for at skabe gode resultater, som jeg håber mine eksamenskarakter afspejler. Derudover er jeg en social person, der elsker at omgås mennesker og skabe relationer.
I alderen 15 til 18 år var jeg ansat som ungarbejder hos Harald Nyborg. Herfra lærte jeg at have kunde kontakt. Derudover har jeg også efterfølgende afsluttet uddannelsen som automontør. Som automontør har jeg lært at arbejde under pres, selvstændigt, og at samarbejde med andre. Arbejdet skal være færdigt på et givent tidspunkt, og det kan være nødvendigt at arbejde i teams. Jeg er en team player, og jeg synes også godt om nye udfordringer, da det giver anledning til at teste en selv.
Jeg håber at denne ansøgning vakte jeres interesse, og kan fører til en personlig samtale.


Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg håber du modtager dette positivt - fordi det er ment sådan. Men din ansøgning er nok bedst hvis man har problemer med at falde i søvn. Den er møgkedelig, og du skiller dig på ingen måde ud.

Hvordan skal du så skrive ...? Det kan jeg ikke fortælle dig, men f.eks fandt jeg ud af at jeg var berettigede til at blive revisortrainee, det er da komplet ligegyldigt. Dyrker du noget sport ? Har du været i udlandet, er du god til sprog ?

Så igen - jeg tror det er rigtig svært at blive revisortrainee, fordi der er rigtig mange dygtige ansøgere - så den skal sidde lige i skabet, og du skal prøve at skrive på en måde, så vedkommende tænker "ham kan jeg ikke undvære i min virksomhed" og det synes jeg ikke du opnår med din nuværende ansøgning.

Men held og lykke med ansøgningen :-)

Tilmeldt 21. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Haha Tak for din kritik, jeg forstår hvad du mener, og kan også godt se det nu 😉..
Men det er derfor jeg har brug for jeres hjælp! :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i stedet for din lange ansøgning lave et CV som du sender sammen med en uopfordret ansøgning, der kun omtaler hvorfor du søger stillingen og hvad du kan tilføre revisionsfirmaet. Ansøgningen skal formidle det indtryk at du virkelig vil være en gevinst for revisionsfirmaet.

andelsboligrådgivning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skriver en ansøgning er det vigtigt at den ikke bliver for generel omkring dig, f. eks at du elsker at arbejde, du elsker udfordringer, du elsker matematik, etc. 

Du skal istedet skriver en ansøgning hvor du sætter din person ind i virksomheden. Hvis f. eks du søgte et Designer job ved lego, var den mest generelle ting du nok kunne skrive at du "Elsker Lego" - DET SKRIVER ALLE :-)

Istedet burde man fokusere på 'hvilken værdi kan jeg give Lego?' og påpege det i sin ansøgning. F. eks "Jeg elsker Lego og har mange design forslag til nye produktlinjer, så som Lego Superman <indsæt tanker her> og jeg har lavet en hurtig skitse <indsæt billed>. Jeg brænder inde med mange andre ideer som jeg er sikker på kan give Lego vækst potentiale i fremtiden"

I overstående eksempel har man givet modtageren af ansøgningen direkte værdi, i.e. i stil af Lego Superman og man har vist at man faktisk kan producere designs.

I dit eksempel ville jeg undersøge hvilke firmaer det revisionsfirma revidere for, og dernæst researche disse firmaer en smule for at kende revisionsfirmaets kundegruppe. Det kan du så skrive ind i din ansøgning (på en eller anden måde). 

Tilmeldt 21. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar Søren og Klaus

Det vil jeg bestemt tage med videre, til næste udkast ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)