Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder størelse på en webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg har et spørgsmål jeg vil høre om I kan hjælpe med.

 Hvad er en god/normal billedestørrelse (size) at bruge på en webshop? alt om billeder  på webshop er jeg interessere at høre.

Jeg håber at der er nogle derude der gider hjælpe mig med spørgsmål.

Vh

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa, 

Du stiller et spørgsmål, som der findes mange rigtige svar til? :) Du er nød til at præcisere nærmere? 800*600 kan være rigeligt til nogle billeder... Men det kan også sagtens være, alt for lidt, til andre jo? :) 

Vh,

Meal4U.dk 

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Meal4u for dit svar.

Jeg har ingen erfaring defor går jeg efter hvad man kan kalde normal storelse eller mest brugt på webshoper. på forhånd tak-

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen erfaring med det som sådan, men i min nyligt opsatte shop, har jeg resized samtlige billeder til 800x800 (har valgt 1:1 størrelses-forhold da det dermed altid vises "ens")
Dette er gjort ud fra at 200 varer med 2-5 billeder pr enhed, lynhurtigt kommer til at fylde en masse og dermed skabe en unødvendig load-tid. 
Jeg synes ofte at jeg besøger sider/shops hvor det simpelthen tager for lang tid at loade billederne, og at oplevelsen dermed ødelægges lidt.

Den billede-mappe jeg havde fået fra producenten indeholdt professionelle fotografier, i en høj opløsning, og den samlede størrelse var nær 500mb. Efter en batch-resize talte den samlede størrelse 48mb, og det kan jeg meget bedre arbejde med.

Så nogle gode, skarpe billeder, i selv 800x800 er IMO ganske fint til en shop...

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Aze.

Jeg har også fået  billede-mappe der indeholdt professionelle fotografier, i en høj opløsning derfor skal de re-sizes og det blive nok 800x800 ca. efter hvad jeg har hørt her på amino. Må jeg lige spørge hvad du bruger til at re-size? findes der gratis program til at re-size billeder uden at det tager skade ?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan downloade Gimp gratis. Det kan skalere dine billeder og gemme dem til web så f.eks. exif data bliver smidt væk.

Du kan også tage et kik på kraken.io

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak jeg kigger på det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhænger jo helt af hvilken sammenhæng det skal bruges.. fx er store billeder på forside til slide typisk 600+ i bredden. 

Jeg synes det er mindst ligeså vigtigt at nævne størrelsen på filen for mange vælger at benytte alt for tunge billeder som gør at din side bliver sløv så husk altid at minimere billedernes filstørrelse.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Fra København N
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Esben Bock Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også nævner, så vær opmærksom på, at dine billeder ikke er for tunge. 100kb pr stk er en god tommelfingerregel, som jeg også bruger på min egen hjemmeside om bådudstyr.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)