Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"+" eller "%20" som delimiter i søgeresultats-URL - hvad er bedst iht. SEO/Google?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Olsen:

Thomas Rosenstand:

Jeg giver op så. Hvis du ikke kan forstå, at disallow jo netop gør, at Google ikke crawler noget indhold udover title tag og URL sti, er der ikke noget, jeg kan gøre ved det. Google vil således ALDRIG komme ind og læse dit "noindex".

Rigtig meget held og lykke - ikke mindst til dine kunder.

Jeg har lige læst op på det lidt nærmere, og du har helt ret.

Ud over at det vil være komplet overflødigt at have blokering i robots.txt, når det samme indhold allerede har et noindex meta tag, så er der risiko for at allerede indekseret indhold vil forblive indexeret hvis blokeringen i robots.txt eksisterer.

Man lærer noget nyt hver dag.
Jeg har aldrig givet mig ud for at være SEO ekspert, og det er jo netop grunden til at jeg oprettede denne tråd til at starte med :)

Tak for hjælpen ;)

Jamen velbekomme da. Måske du næste gang skal vente lidt med at råbe "vås", når nogen med 17 års erfaring med SEO stiller deres viden til rådighed for dig ganske gratis. Så bliver det lidt hyggeligere at hjælpe...

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jamen velbekomme da. Måske du næste gang skal vente lidt med at råbe "vås", når nogen med 17 års erfaring med SEO stiller deres viden til rådighed for dig ganske gratis. Så bliver det lidt hyggeligere at hjælpe...

Jamen, jeg er da også meget taknemmelig for at du har gidet svare på mit indlæg :)

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til info så fandt jeg her en udførlig forklaring, specifik omkring "Noindex" og "Disallow" og kombinationen af de 2:

https://www.deepcrawl.com/knowledge/best-practice/noindex-disallow-nofollow/

Her beskrives det at man kan angive både "Noindex" og "Disallow" for det samme indhold i robots.txt ,

eks:

Disallow: /example-page-1/
Noindex: /example-page-1/

Dog er der nogle der skriver at f.eks. Bingbot ikke understøtter Noindex i robots.txt, så det mest sikre er trods alt at holde sig til meta-tagget.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google understøtter ikke "noindex" i robots.txt.

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Google understøtter ikke "noindex" i robots.txt.

Ifølge hvad jeg har læst mig til så er det rent teknisk understøttet af Google, det har det i hvert fald været længe, men det frarådes at bruge det.

Kilde: http://tools.seobook.com/robots-txt/

Uddrag: 

Noindex instead of Disallow in Robots.txt?

Typically a noindex directive would be included in a meta robots tag. However, Google for many years have supported using noindex inside Robots.txt, similarly to how a webmaster would use disallow.

User-agent: Googlebot
Disallow: /page-uno/ 
Noindex: /page-uno/

The catch, as noticed by Sugarrae, is URLs which are already indexed but are then set to noindex in robots.txt will throw errors in Google's Search Console (formerly known as Google Webmaster Tools). Google's John Meuller also recommended against using noindex in robots.txt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Suk - gør, som du vil og ignorer de mange tests, jeg og andre i min branche har lavet med netop dette. Og glem også hvad John fra Google råder imod.

Rosenstand out!

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 316
Fra  Genius WebDesign Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Suk - gør, som du vil og ignorer de mange tests, jeg og andre i min branche har lavet med netop dette. Og glem også hvad John fra Google råder imod.

Rosenstand out!

Vi har ikke i sinde at bruge Noindex i robots.txt.

Det jeg skrev var en forklaring på at Noindex rent teknisk er en gyldig værdi i robots.txt iht. Google, selvom det frarådes at bruge det.
Det var et direkte svar på din kommentar "Google understøtter ikke 'noindex' i robots.txt."

Dette område har netop været årsag til en hel del forvirring, selv blandt erfarne SEO folk.

Selvfølgelig skal man følge Google´s anbefalinger, så det vælger vi også at gøre.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tager den helt store hat af for @rosenstands forsøg på at hjælp i den tråd her. Det er virkeligt skammeligt, at de erfarne råd ikke tages alvorligt. 

Mvh Anders Saugstrup 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)