Hej! Jeg står i den gode situation, at jeg skal bruge en ansat. Min første ansat, hvilket giver mig nogen spørgsmål. Det drejer sig om sporadiske opgaver, som i perioder kan være ofte og i nogen perioder ingen ting. Selvom om denne sporaditet (fedt ord), så hvis jeg har forstået det rigtig, så skal lønnen blive udbetalt som A-indkomst. Korrekt mig hvis dette er forkert? Jeg vil gerne have styr på disse ting ordentlig første gang. Dertil skal jeg også have lavet en kontrakt til personen. Kender i nogen gode skabeloner, som jeg selv kan redigere, som vil give en god kontrakt? Det skal siges at det må anses for at være meget simple opgaver, og der er ikke tale om komplicerede ansættelsesforhold. Når det er på plads,hvad skal jeg så være opmærksom på med indberetning af løn til det offentlige? (Jeg er registreret som arbejdsgiver). - ATP? - AM? - Feriepenge? Jeg bruger Dinero Pro og Danløn. Som I kan høre, har jeg mange spørgsmål. Hvis nødvendigt, og det ikke kan løses gratis online, er jeg interesseret i professionel hjælp eller privathjælp. Jeg er giver en fantastisk kop kaffe ;) |
korrekt med A indkoms umiddelbart og via danløn klares alle indberetninger automatisk når du sætter medarbejderen korrekt op - det er danløn hjælp også gode til at svare på - feriekonto og APT sker via dem, skat lige så
standard kontrakt har jeg ikke forslag til, men der findes en del på nettet
vh John H