Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstilladelse USA for dansk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg flytter til USA med min kone til sommer for 2 år og får i den forbindelse et L2 visum i kraft af at hun får ey L1 visum.

Så vidt jeg forstår kan man let få arbejdstilladelse med et L2 visum.

Jeg er selv medejer af en mindre virksomhed her i Danmark og har tænkt mig arbejde videre fra USA for mit danske firma (alle opgaver er i Europa og Mellemøsten) og således også få løn fra Danmark. 

Spørgsmålet er om det er lovligt i forhold til den arbejdstilladelse jeg får eller om jeg bliver nød til at registrere et datterselskab i USA.

Er der nogen der har et bud?

med venlig hilsen

Jan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

USA og arbejdstilladelse er to ting der ikke harmonerer særlig godt.

Jeg vil råde dig til at søge rådgivning for en lettere proces. Enten hos http://martensenwright.com/da/ eller andre.

Held og lykke.

Mvh. Mathias.

Tilmeldt 30. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

En hurtig opdatering. Har talt med Finn Martensen (Martensen & Wright). Med et L2 kan man arbejde for hvem som helst. Udfordringen ligger i at virksomheden skal registreres i USA enten som filial eller som datterselskab. Vælger nok datterselskabsløsningen, da der omkostningsmæssigt ikke er den store forskel.

mvh

Jan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Sandvig:

Hej Mathias,

En hurtig opdatering. Har talt med Finn Martensen (Martensen & Wright). Med et L2 kan man arbejde for hvem som helst. Udfordringen ligger i at virksomheden skal registreres i USA enten som filial eller som datterselskab. Vælger nok datterselskabsløsningen, da der omkostningsmæssigt ikke er den store forskel.

mvh

Jan

Hej Jan,

Det glæder mig at jeg kunne være behjælpelig.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)