Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om dette er rette sted. Men måmin bank fortælle min kone hvad jeg har af betalinger på Min buget konto, via pbs.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normalt er en budgetkonto en fælles konto til betalinger til bolig og fælles omkostninger. Hvis du og din kone ikke har fælles økonomi og måske heller ikke fælles bopæl, så skal du meddele banken at hun ikke må få oplysninger om din økonomi. Hvis I har fælles budgetkontO, så har du/I sikkert skrevet under på en kontoaftale, hvor der står noget om hvem banken må orientere.

Andelsboligrådgivning

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Folmann:

Normalt er en budgetkonto en fælles konto til betalinger til bolig og fælles omkostninger. Hvis du og din kone ikke har fælles økonomi og måske heller ikke fælles bopæl, så skal du meddele banken at hun ikke må få oplysninger om din økonomi. Hvis I har fælles budgetkontO, så har du/I sikkert skrevet under på en kontoaftale, hvor der står noget om hvem banken må orientere.

Fuldkommen enig. 

Dog har jeg hørt mange sammenhænge hvor selvom man har sepearat økonomi, kan man få alt for meget info. Men hvis i ikke har fælles økonomi, så vil jeg bestemt mene banken har et forklaringsproblem :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Klaus Folman anfører ovenfor kan det lade sig gøre, såfremt der foreligger en aftale. Vis ikke, så nej. Det kan godt være vi ikke bor Schweiz, men en vis bankhemmelighed har vi dog.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Pudsigt, så mange upræcise svar :-) 

Hvis I er gift og IKKE har aftaler omkring særeje, fuldmagt o.lign., f.eks. i en ægteskabspagt: JA.

Ellers gælder disse aftaler, pudsigt nok.

Banken kender ikke jeres indbyrdes aftaler, før I fortæller dem det, så jeg skulle mene, at det ikke er god skik at oplyse ægtefællen, uden først at have en aftale med jer begge. Imidlertid ser jeg dog, at det er almindeligt accepteret i samfundet at give ægtefællen besked, f.eks. på hospital osv. Så hvis du IKKE ønsker dette, skal du give banken (og konen) besked.

Det korte svar er således: JA, medmindre andet er aftalt! Med dig :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)