Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse af Elektronisk produkt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Efter ca. 3 års luren over hækken, brygger jeg for første gang på mit eget projekt.

Jeg er næsten færdig med en IT-uddannelse og har tilegnet mig en masse viden både om programmering, men også om elektronik og dets opbygning.

Jeg har designet et produkt, komplet med første iteration af prototype design og komponenter (og klar til evt. revidering ved første reelle test).

Her er så problemstillingen;

I EU er der en hulens masse regler og direktiver der skal overholdes i kategorien Consumer Electronics. CE-certifikat (RoHS herunder) og WEEE Direktiver. Og efter megen læsning og research føler jeg mig stadigvæk dum og blottet for fejl ved denne problematik.

Kan det virkelig være rigtigt at det skal være SÅ svært / dyrt at kaste et stykke elektronik på det europæiske marked?


Bevares, jeg går ind for sikkerheden, men hvis en mine komponenter fra leverandør i kina skulle indeholde det forkerte lodde-materiale, kan dette skabe problematikken..

Er der nogen af jer der ligger inde med erfaring og viden om produktudvikling i danmark, med komponenter fra Kina?
Vi taler altså hverken store sprængfarlige batterier eller flere hundrede volt spænding. Men en komponent der opererer ved lige over 20 volt og en afbryder til denne.

Venligst
Den Håbefulde (soon to be) Iværksætter
Martin Bagge Rasmussen

Tilmeldt 23. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen der ved hvor nemt, dyrt eller besværligt det er at få stablet certificering på benene, eller hvorledes man sikrer sig at leverandøren lever op til kravene herhjemme?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)