Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsvaret, sløseri og rådighedsbeløb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne blive lidt klogere på følgende emne. Derfor prøver jeg at se, om det er et emne I kender til, og på den måde kan biddrage lidt til en debat.

Jeg vil umiddelbart sige, at det er en offentlig "hemmelighed" - jeg ved ikke om det er sandt. Jeg har dog hørt det samme fra flere uafhængige personer.

Det drejer sig om Forsvaret, der i slutningen af hver kalenderår skal ud og brænde x-antal kroner af, alene for at få stillet samme rådighedsbeløb tilgængeligt i det efterfølgende år. Det skulle eftersigende vise sig i, at de lader mandskabsvogne stå i tomgang for at bruge brændstof, gøre indkøb i et overflod af undetøj for at sælge det til spotpris, give tilskud til værnpligtige til diverse arrangementer, skyde krudt af uden formål, mv. - Alt sammen altså bare for at bruge de penge, de har til overs i slutningen af året. Dermed ligner det at Forsvaret har behovfor samme mængde penge, og derfor får dem tildelt.

Forsvaret spilder altså en masse penge på overflødige indkøb alene for at få tildelt samme midler igen året efter? Er det noget som I kender til? Og evt. vil diskutere? Har I evt. dokumentation/artikler, der behandler emnet?

Jeg beklager de dårlige formuleringer i ovenstående indlæg. Muligvis er det også forklaret dårligt. Hvis det er uforståeligt, skal jeg nok prøve på en anderledes måde.

Mvh.

Pokerkikser

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 108
Fra  April Storm Photo Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pokerkikser,

Det er ikke noget der har hold i virkeligheden. Visse steder i forsvaret har man muligvis, dengang der var penge på forsvarsbudgettet for mange mange år siden, sidst på året brugt det sidste af dieselkvoten på at køre rutineringskørsel. Men den "offentlige hemmelighed" er altså en vandrehistorie, i hvert fald i dette årtusinde.

Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det bare mig, eller har du ikke også debatteret dette på Pokernet for nylig? :)

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke afkraft omkring om det er rigtigt, når det kommer til millitæret. 

Men jeg kan afkraftet at det forgår på samme måde i skole systemet (gymnasiet) 

Kan ikke komme dypere ind på det.. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)