Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer omlægning af et personligt ejet IVS til et af 3 Holding Selvskaber ejet IVS

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Whiskey og John

Planen er ikke juridist at fusionere de to virksomheder, men at starte et norsk holding selvskab der så ejer de 2 virksomheder da både det danske og det norske selvskab skal drives videre.

Det norske selvskab blev for et par måneder siden solgt (en ejer købte to ejere ud til en valuation på ca 80.000 dkk) Der har ikke siden været noget ændring i verken det norske selvskabs indkomst eller vores. Der er heller ikke blevet lavet nogen nye aftaler for fremtidige kunder. Så status har ikke ændret sig siden. 

Ved den sammen lægning vi skal lave vurderes Det norske selvskab at være ca 10 mere hvær end vores da vi får mindre in marioteten af ejerandelende. 

Kan men bruge et sådan salg til at vurdere vores pris nu? 

Tusind tak for jeres svar det er en virkelig god hjælp for os. 

Med Venlig HIlsen 

Sune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Liengård:

Det norske selvskab blev for et par måneder siden solgt (en ejer købte to ejere ud til en valuation på ca 80.000 dkk) Der har ikke siden været noget ændring i verken det norske selvskabs indkomst eller vores. Der er heller ikke blevet lavet nogen nye aftaler for fremtidige kunder. Så status har ikke ændret sig siden. 

Ved den sammen lægning vi skal lave vurderes Det norske selvskab at være ca 10 mere hvær end vores da vi får mindre in marioteten af ejerandelende. 

Kan men bruge et sådan salg til at vurdere vores pris nu? 

kan godt være jeg ikke helt forstår det - men det norske blev solgt for 80.000 og skal være 10 gange mere værd end jeres som så skal være 8000 værd - hvis det er korrekt så - nej så kan jeg ikke se det fungere som prissætning for JERES selskab umiddelbart, men Whiskey kan være skarpere
Mit klare råd: Få en god revisor på og få vurderet hvad der er bedst samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov undskyld der manglede lige et % tegn 10% mere. så vores valuation skulle altså da være ca. 70.000. Ændre det på sagen :) 

Med Venlig Hilsen 

Sune 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Liengård:

Hov undskyld der manglede lige et % tegn 10% mere. så vores valuation skulle altså da være ca. 70.000. Ændre det på sagen :) 

Med Venlig Hilsen 

Sune 

nej jeg kan slet ikke se, at vurderingen af deres selskab siger noget om jeres - når begge køres videre og I bare skal ha jeres lagt ind under holding. Det norske - køber det DE en del af jeres danske - eller er de 10% osv ikke bare udtryk for en aftale hvor jeres skal ha en værdi på 70 t for at ejerforholdet skal være så det ønskes fra Norge. Det var hvis de købte/fusionerede som 3 part det kunne indikere noget - men jeg ved ikke om jeg helt følger hele scenariet 

Fingers crossed for at Whiskey bedre forstår hvad I vil

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. 

Hvad ville det ca koste at vurdere prisen på en virksomed i den størrelses orden, hvor lang tid ville det tage, og hvad skulle man i alle tilfælde havde klar til en revisor. 

Med Venlig Hilsen 

Sune 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Liengård:

Tak for dit svar. 

Hvad ville det ca koste at vurdere prisen på en virksomed i den størrelses orden, hvor lang tid ville det tage, og hvad skulle man i alle tilfælde havde klar til en revisor. 

Med Venlig Hilsen 

Sune 

skud i tågen en 10.000 kr kunne det vel i sig selv koste og regnskaber + udvikling oms og res + klar til at belyse div spørgsmål - hvis det, som jeg forstår det, er nødvendigt med vurdering .- Men hele princippet - at man har værdi på EN virksomhed og SKAL jeres gerne ramme den minus 10% er lidt svært

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sune

ændre een linje i vedtægten for IVSere om omdannelse til holding og nystift et norsk AS.

Det er radikalt billigere og hurtigere og kan klares på max en uge.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Sune Liengård:

Tak for dit svar. 

Hvad ville det ca koste at vurdere prisen på en virksomed i den størrelses orden, hvor lang tid ville det tage, og hvad skulle man i alle tilfælde havde klar til en revisor. 

Med Venlig Hilsen 

Sune 

skud i tågen en 10.000 kr kunne det vel i sig selv koste og regnskaber + udvikling oms og res + klar til at belyse div spørgsmål - hvis det, som jeg forstår det, er nødvendigt med vurdering .- Men hele princippet - at man har værdi på EN virksomhed og SKAL jeres gerne ramme den minus 10% er lidt svært

vh John Hannover

I og med I har lavet en handel med procentuel bestemmelse af ejerandelene ved at lægge selskaberne sammen, så har I bestemt en markedspris, men problemet er om det norske eller jeres selskab har en værdi som I kan bende det op på. Umiddelbart vil jeg håbe for jer at der er lavet en form for due dilligence så I ikke oplever at det er 10mio i gæld i det norske selskab, men matematisk er det ret simpelt hvis det norske selskab er 80000kr værd og jeres er 90% af det - så er værdien 190% af 80000kr men det er jo elastik i metermål og skattevæsenet har en tendens til at strækkke elastikkem meget mere end I vil.

I bør have både due diligence og værdi på plads. 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)