Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg var så uheldig at have været ansat i en virksomhed, som desværre gik konkurs. Jeg brugte egen bil i forbindelse med jobbet og blev betalt efter statens takster men nåede aldrig at få min løn. Har efterfølgende fået lin løn gennem Løngarantifonden, men fik aldrig mine kørepenge. Mit spørgsmål er så om jeg i stedet kan trække det fra i mit kørselsfradrag over skatten?

På forhånd tak



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke det er noget arbejdsgiver var kontraktligt forpligtet til så du måske kan få det via lønmodtagernes garantifond, så vil jeg mene du nu maks kan trække fra i som befordringsfradrag forudsat du har korrekt kørebog

Skats tekst er 

Er den ansatte berettiget til at modtage skattefri kørselsgodtgørelse, men arbejdsgiveren ikke udbetaler en sådan, er den ansatte berettiget til et fradrag efter satserne for befordring mellem hjem og arbejde. Der skal stadigt føres kørebog 
Grænserne for befordringsfradrag har du her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

Løngarantifonden udbetaler ikke tilgodehavende i forhold til kørepenge også selvom det indgår i ansættelseskontrakten, at der er indgået aftale om kørepenge. Men da jeg ikke har fået udbetalt mit tilgodehavende fra tidligere arbejdsgiver, må det vel betyde at jeg kan få kørselfradrag idet jeg har ført korrekt kørebog.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Karstenv:
da jeg ikke har fået udbetalt mit tilgodehavende fra tidligere arbejdsgiver, må det vel betyde at jeg kan få kørselfradrag idet jeg har ført korrekt kørebog.
som jeg læser loven - ikke kørselsfradrag men befordringsfradrag når beløbet ikke betales via arbejdsgiver - efter de satser og ikke for første xx km som du kan læse i forrige link

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)