Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min samlevers konkurs?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min samlever igennem 10 år er erklæret personligt konkurs, efter han gik ned med hans enkeltmandsvirksomhed i september 2015. Kurator er endnu ikke helt færdig, men tiden er ved, at være inde til, at min samlever skal til, at søge gældssernering.

Vi bor i et hus som jeg købte alene for snart 6 år siden. Derudover ejer jeg en lille billig bil (nypris kr.82000) som blev købt kontant for 3 år siden. Min samlever ejer ikke rigtigt noget af værdi.

Hvordan er jeg stillet ift min samlevers
gældssanering - kan nogle af de ting jeg ejer
komme i spil? Der er ikke oprettet særejer, da
vi jo ikke er gift. Jeg har i øvrigt ikke haft noget
med hans firma, at gøre mht løn osv.

Jeg har personligt en fornuftig økonomi og vil da ærlig talt være ret træt af, at skulle leve på en sten de næste 3-5 år - hvorfor jeg/vi har tænkt tanken om vi skulle flytte fra hinanden i den periode. Sådan så han bor til leje hos en kammerat i stedet for. Men kan ikke rigtig finde ud af om det er en løsning.... for han ville
jo nok stadigvæk bruge meget af sin tid her
hos mig.

Jeg er pt i øvrigt uden job og er det ikke noget
med, at han ikke kan søge gældssanering før alle i husstanden er i arbejde. Men samtidig skal han også nå, at søge gældssanering inden kurator afslutter konkursen, så hvad gør man i den situation?

PS: skal også luge tilføje, at jeg ikke har kautioneret/underskrevet papirer vedr. gæld/lån som min samlever har stiftet i hans enkeltmandsvirksomhed

Håber der er én der kan hjælpe med alle mine spørgsmål?


Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke umiddelbart vurdere, at du har noget at være nervøs for.

Jeg går ud fra at huset og bilen begge står i dit navn alene.

Uanset om i er gift eller ej, hæfte du ikke for andet gæld end dit eget i dette tilfælde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har nogen betydning om gælden er stiftet før eller efter I blev samboende. Hvis det er mens I har været samboende så indgår dine forhold i det budget som skal udarbejdes til brug for en gældssanering. Rådighedsbeløbet til jer udgør 10210 kr om måneden. Det beløb er efter husleje, vand, varme og el er betalt.

Ved gældssanering under konkurs er kravene for at opnå gældssanering ikke så så høje som ved en normal. Der stilles således ikke krav om stabil indkomst. Derfor er det vigtigt at ansøgning sendes inden kurator afslutter konkursboet.

Tilmeldt 27. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Tilmeldt 27. Mar 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja min bil og huset står alene i mit navn.

Tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)