Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plakat papir i ark - der kan rulles sammen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg søger plakatpapir i ark op til A3+

Papiret skal anvendes i Canon inkjet printer

Mit problem er Canons udmærkede papir ikke kan rulles sammen uden at "krølle" når plakaten foldes ud igen

Håber nogle har erfaringer med en kvalitet der kan rulles sammen uden dette sker så forsendelse i rør er muligt

Har dårlige erfaringer med hårde kuverter og PostDanmark

Tak for hjælpen

Fra Randers C
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 44
Fra  BY LUX - bylux.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte et trykkeri der laver plakater, og få så dem til at sende dig nogle papir prøver, som du både kan lave test tryk på samt rulle i plakatrør, så skal du nok finde det rette papir til dine plakater.

bylux.dk

BY LUX plakater er designet i Limited Edition a 100 stk.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at du ikke kan bruge papir, som bruges til "normalt" tryk, i din inkjet-printer.

Jeg ved det af ren og skær erfaring, set i lyset af at vi i MediaMouse har mange forskellige typer printere, og også arbejder med både offsettryk og digitaltryk.
Inkjet-printere kører med vandbaseret farve og disse kræver noget coated papir for at give et pænt print.
Og mange af printernes blæktyper opfører sig ret forskelligt, så f.eks. noget caoted papir som fungerer til en HP-et-eller-andet, fungerer ikke nødvendigvis lige så godt i en Canon-et-eller-andet. Så hvis du skal være sikker på at det giver et pænt resultat, så skal det være noget papir som er lavet til en pågældende blæktype.

Offset-papir er slet ikke egnet til at printe på i inkjet-printere. Du kan være heldig at noget af papiret fungerer i en din printer, men så skal du nok over i noget ubestrøget mat papir som suger lidt, så farven ikke løber. Men vær så opmærksom på at du bør have noget farvestyring i forbindelse med din printer, for at sørge for at farverne opfører sig korrekt. Noget af det ubestrøgne papir vi bruger til offsettryk og digitaltryk har vi haft helt med at kunne køre i vores Epson-printere som også er vandbaserede, men resultatet er dog ikke helt optimalt - og slet ikke som hvis vi kører papiret i en af vores UV- eller solvente printere.

Du skal i alle tilfælde ikke regne med at papir fra et trykkeri (som f.eks. vores) uden videre kan bruges i din printer.
-Desværre, da de papirtyper der bruges til offset og digitaltryk ofte har en meget lavere kilo/kvm-pris i forhold til papir til inkjet :-(

/Jesper

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene - prisen skal ikke nødvendigvis være billig overvejer en dyr kvalitet fra Hahnemühle må jo prøve mig frem og se hvad der kan rulles 👌😊

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)