Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af tøjfirma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har længe tænkt på at starte eget tøjfirma op, til det har jeg nogle spørgsmål.

Skal jeg tegne skitser og designe prints til forskellige stykker tøj og tage kontakt til potentielle leverandører og få bestilt vareprøver hjem, inden jeg søger dispensation om CVR nummer, i og med jeg er under 18. Jeg har en ide om at virksomheden skal importere t-shirts og basic-tøj fra Vietnam, hvilket gør at det ikke vil blive voldsomt dyrt hvis jeg skal have produceret vareprøver eller andet.

Hvad er jeres holdning til det?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor
Helt fedt, at du har tanken om at importere og designe.
Men men men.. Du er på vej ind på et åben og stort marked, så lav dig en plan for hvilken målgruppe og research for hvor meget din varer er efterspurgt.
Jeg har selv startet eget brand for år tilbage og med inderste følelse af, at jeg havde fat i den lange ende, så er der bare lang vej til at overbevise slutforbrugeren, hvilken kvalitet og lækker pris man kan levere - så er det bare surt at stå med 50kvm lager fyldt fra gulv til loft med død kapital:-)
Så få fat i nogen leverandør og eventuelt se i din omgangskreds eller hør andre om de kan bestille hjem for dig.
I så fald kan du også selv, og så få dem til at notere SAMPLES udenpå forsendelsen.
Det kan lige gå ved importering :-)

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan godt få fat i nogle leverandører, men mit spørgsmål er hvad jeg skal gøre først. Søge dispensation om CVR eller import af varerprøver? 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har før bidraget "de små fisk" med kontakter hos tøjproducenterne i Tyrkiet.

Da det prismæssigt er fordelsagtigt, og har kortere vej til Danmark ifht lande som Vietnam, eller Kina.

Tyrkiet har også en frihandels ordning med EU hvor der er visse goder hvad tolde og skatte indgår.

Du behøver ikke tegne noget!

Hvis du tager et billede af en hvis type bukse hvis ikke det er muligt for dig at skaffe et ordentligt eksempel.

Du vælger materialer og stof - enten ved at du sender eksempel, eller du på forhånd ved om det skal være polyester m.m

Producenten laver så udfra billeder, beskrivelser et eksempel - og sender det til dig, så får du noget i hånden og kan beslutte om det er noget du vil have masseproduceret.

Jeg kan hjælpe dig men skal vide om du har et budget eller kapital.

vh

SB

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AllRoundMan

Det lyder spændende. Jeg har kapital til det, men vil helst ikke investere for meget i starten. Det skal just være vareprøver eller andet, hvor jeg herefter kan tage stilling til det hele. Men jeg er klar på at satse hvis chancen byder sig.

Vil gerne høre nærmere.

Victor

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor,

Hvad er "for meget"

Jeg tager en pris for at være mellemled og det er vigtigt for mig at vide og det vil betyde noget ifht et eventuelt samarbejde mellem os to, og sidst - producent.

Jeg har desuden solgt "pakker" for 20.000 - 100.000 ,- dkk så du skal som minimum regne med at have 20.000,- klar, mange producenter har det at sige at de kun køre med et hvis minimum af vare så det kan vi ikke komme uden om!

Tilmeldt 26. Jun 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal først have vareprøver, det ved du også godt. derefter vil jeg selvfølgelig tage stilling til det :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)