Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En computer efter mit behov

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vil helt klar anbefale Asus Zenbook, kender en del udviklere/grafikkere som har dem efterhånden, der er en del forskellige modeller, men til 10.000 kan du få en af de bedste modeller.

 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kender sgu ingen udviklere (med respekt for sig selv) der bruger en Mac til udvikling ;) Vil også sige en Lenovo eller den Asus som der er blevet foreslået..

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hopsa:
Kender sgu ingen udviklere (med respekt for sig selv) der bruger en Mac til udvikling ;)

Her i Silicon Valley bruger nok omkring 9 ud af 10 Macs til udvikling, og jeg kunne ikke drømme om at bruge andet. I de udvikler communities jeg er medlem af, og kommer i (bl.a. hackathons), er Windows nærmest ikke-eksisterende. Og mange libraries og frameworks kommer først til OS X og Linux, og der er efterhånden en del open source der ikke ydes support til for Windows. Så jo, Mac er bestemt en udvikler computer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Fra  ADD-Data Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu skriver du ikke noget om det skal være en stationær computer eller en bærbar.

Skal det være en stationær, så ville jeg selv gå efter noget i den her stil:

i7 6700 processor: Denne processor er en hurtig processor der kan klare stort set alt.

16GB DDR4 RAM: RAM er mega billigt lige nu, så derfor sæt rigeligt i med det samme. Et sæt af 2 x 8GB.

250GB Samsung SSD

Et bundkort med et godt chipset, f.eks. H170 eller Z170. Z170 er mere over i gamer kategorien. Bundkortet skal helst være af et godt brand som bakker deres produkter op med en god garanti, som f.eks. ASUS eller MSI.

Det onboard grafikkort i processoren er alt rigeligt til kodning og hjemmeside udvikling.

+ Kabinet, en god kvalitetsstrømforsyning med rigelig margin, et DVD drev mm.

Det kan sagtens laves for et godt stykke under 10.000.. og den vel være hurtigere en krævet nu, og kunne følge med i lang tid ud i fremtiden.

Dvs. det er en computer du vil kunne køre med i mange år fremover, og stadig være hurtig nok til dine de fleste behov. Og får du yderligere behov indenfor de grafiske (3D eller spil) så vil du altid kunne opgradere med et næsten hvilket som helst grafikkort på markedet.

Synes du det er overkill, så kan du altid spare lidt med at gå efter en i5 og 120GB SSD, og så en alm. harddisk, samt et H170 baseret bundkort.

Husk at strømforsyningen skal være af god kvalitet. Antec, Enermax eller lign.

Hvis det er en bærbar, så skal du overveje noget lign. det ovenstående, men tænk dig om mht. hvor stor skærmen skal være, 15in eller 17in, og husk at holde øje med opløsningen på skærmen. Gå altid efter en skærm med minimum full HD opløsning (1920.x1080).

Jeg kan lave et konkret tilbud til dig ud fra dine behov, hvis du ønsker det :)

Mht. hvilket operativ system du skal have, så skal du gå efter hvad du er mest tryg ved at bruge. Det er et værktøj du skal bruge dagligt, så det er vigtigt at du er sikker på at vælge det rigtige værktøj til opgaven. Hvad enten om det er Windows eller Linux.

Jeg bruger selv Windows i de dagligdags opgaver, og linux til de opgaver hvor det passer ind. Om det skal være Mac eller andet er en smagssag. Jeg ville personligt holde mig lidt fra Mac OS. Men igen, det er en smagssag.

Tilmeldt 14. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du computere?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)