Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat eller B-Skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Jeg er kommet til at tænke lidt over det med lønudbetaling som selvstændig. Kan se flere her inde anbefaler at man køre B-skat.

Mit spørgsmål lyder således:

Hvad er bedst for en enkeltmandsvirksomhed
 - B-skat, som det fungere nu, halv til staten halv til mig.
 - Ansatte sig selv? udbetale løn gennem Nemløn, få en lønseddel hver måned?

// Hvad/hvorfor er klogest og gøre og kan det lade sig gøre og ansat kun sig selv? 

Jeg går med tanken om at ansatte en mand på deltid med henblik på fuldtid. 

// På forhånd tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

b skat og A skat koster ganske det samme. I enkeltmandsvirksomhed kan du slet ikke bruge løn med mindre du kører VSO som nok vil betyde du skal ha revisorhjælp - og igen sparer du intet skat, med mindre du har svingende indtægt så du nogle år har topskat du kan udligne

for dig selv er skat helt enkelt personlig skat af overskud ( og det er helt samme % og alt som skat af løn) - Hvad du hæver eller ikke hæver er helt ligemeget for skat

Den ansatte du vil ha kræver du lige sætter kryds i arbejdsgiver i din registrering i virk.dk og du skal indbette lønnen til skat som -a-løn / a-skat

Overvej min e-bog om Personlig virksomhed, så forstår du at løn ikke findes i alm personlig virksomhed - og ved meget mere let læst om VSO og meget mere http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)