Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg en investor? - Og hvor stiller det mig ift. ejerskab?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg har en ide til en app som jeg har arbejdet på længe og er nu klar til at få den udviklet. 

Der er indhentet priser på app osv., men problemet er at jeg ikke har mulighed for at låne den slags penge i banken, da jeg er studerende. 

Min søde kæreste, som selv er selvstændig med en velfunderet virksomhed, har tilbudt mig at låne mig alle pengene mod at han får 50% ejerskab af min app-virksomhed. Jeg er taknemlig over han vil låne mig pengene, uden tvivl, men jeg føler at denne mulighed er min, ikke hans. Jeg vil gerne kunne gøre denne virksomhed til mit hjertebarn og udvikle mig med den. 

Min kæreste og jeg har kun været sammen i et år, - hvis vi går fra hinanden hvordan stiller det så mig? 

Jeg er begyndt at tænke på, at en investor evt. ville være den bedste løsning, men hvordan griber jeg det an? - Hvem skal jeg kontakte? Hvad skal jeg være opmærksom på? Og hvordan stiller det mig i forhold til ejerskab? 

Jeg har beskrevet virksomhedens ide og idegrundlag m.m. Jeg er helt klar til at sætte udvikling af app'en i gang, men vil meget gerne have en bedre løsning p det økonomiske aspekt først. 

Håber nogen kan hjælpe. 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla1610:
Jeg er begyndt at tænke på, at en investor evt. ville være den bedste løsning, men hvordan griber jeg det an? - Hvem skal jeg kontakte? Hvad skal jeg være opmærksom på? Og hvordan stiller det mig i forhold til ejerskab? 

Du skal forvente at en investor vil kræve en meget stor andel af din virksomhed, hvis han/hun skal bære hele den økonomiske risiko.

Nu fremgår det ikke, hvor stor et beløb du har behov for, men det er ikke nemt at finde investorer til et fritidsprojekt, hvor bedste lånemulighed næsten altid er banken, da de kigger på din samlede økonomi.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla1610:

Min søde kæreste, som selv er selvstændig med en velfunderet virksomhed, har tilbudt mig at låne mig alle pengene mod at han får 50% ejerskab af min app-virksomhed. Jeg er taknemlig over han vil låne mig pengene, uden tvivl, men jeg føler at denne mulighed er min, ikke hans. Jeg vil gerne kunne gøre denne virksomhed til mit hjertebarn og udvikle mig med den. 

Min kæreste og jeg har kun været sammen i et år, - hvis vi går fra hinanden hvordan stiller det så mig?

Ja - jeg har set eksempler på netop dette. Så jeg vil foreslå, at du holder din kæreste udenfor.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Holte
Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla. Jeg arbejder for CORPORATE CAPITAL, og vi hjælper iværksættere med at udvikle deres innovative koncepter til succesfulde forretninger. Vi støtter med både kapital og viden. Du kan se på vores hjemmeside, hvilke krav du skal opfylde, før du kan søge kapital hos os, og hvilke ydelser vi tilbyder dig. Du kan kontakte os via vores hjemmeside www.corporate-capital.com, Facebook https://www.facebook.com/corporatecapital og ellers er du velkommen til at sende mig en mail på jul@corporate-capital.com. Har du idéen, så har vi pengene! God weekend. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)