Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man dette? Økonomi - Regnskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har en enkeltmads virksomhed.

Detter er et tænkt eksempel.

Hvis jeg skylder 30.000 i banken. 

Min firma konto har måske 10.000 i plus. Kan jeg så sige til min bank at jeg gerne vil have en kassekredit på min erhvers konto, på eksempelvis 20.000,-

Nu gør jeg så det at jeg hæver 30.000,- privat og indfrier gælden i banken. 

Nu står der minus 20.000 på min erhvers konto og min privat gæld er indfriet. Mit firma skal nu betale renter for minus, hvilket er helt ok med mig. 

Lad os så sige resultatet er 10.000,- Så skal jeg jo stadig kun beskattes af de 10.000 plus / minus er klar over at renterne skal trækkes fra osv. Selvom jeg har trukket 30.000 ud. Som jeg i bund og grund stadig skylder privat.

Det jeg gør er at flytte mine omkostninger, og fordelen kunne så være hvis jeg har en indtægt i firmaet på 10.000 skal først betale 7000 lb md plus 30 dage. vil sige at jeg faktisk ikke bruger alt min kredit.

Håber nogen ved hvad jeg mener.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Johansen:
jeg har en enkeltmads virksomhed.

der bliver ALT samlet sammen i ÅOP. Så det gør ingen forskel i sidste ende.

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jo faktisk en stor forskel! 

Hvis du privat skylder 30.000,-

Der på din Erhvers konto står 25.000,- altså alt i alt har du et underskud på 5.000, altså skal du kun betale renter af de 5.000.

Hvis der så på erhverskontoen stod 35.000 ville du pludselig have 5000 plus.

Jeg er med på banken skal være med på den. Hvilket i bund og grund ikke burde være et problem.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke bruger virksomhedsskatteordningen, så er virksomhedskontoen også dine private midler - du må altså godt blande din private konto og din virksomhedskonto - Dvs. du må altså godt dække dit private underskud med midlerne på erhvervskontoen. Rent skattemæssigt beskattes du uanset hvad af overskuddet. Og har alm. rentefradrag af renteudgifter.

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt så er vi helt enige! :-) 

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i selve regnskabet skal man stadig lave en privat udbetaling, for at få det hele til at passe, og renterne skal jo stadig bogføres i firma regnskabet når de er på firma kontoen. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Johansen:

Det gør jo faktisk en stor forskel! 

Hvis du privat skylder 30.000,-

Der på din Erhvers konto står 25.000,- altså alt i alt har du et underskud på 5.000, altså skal du kun betale renter af de 5.000.

Hvis der så på erhverskontoen stod 35.000 ville du pludselig have 5000 plus.

Jeg er med på banken skal være med på den. Hvilket i bund og grund ikke burde være et problem.

nej - renter  - uden for VSO er helt ligemeget om de er det ene eller andet sted - og det giver ingen som helst forskel i det trådsarter spørger om

Renter i personlig virksomhed kører som personlige renter uanset det står i virksomheden eller hos en selv skattemæssigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)