Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilknytte mail-adresse til egen server. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er følgende: Jeg er i gang med at leje mig et par domæner, og det ene af dem skal have egen mail tilknyttet, dvs mail@xxx.dk eller info@xxx.dk 

Jeg har aldrig prøvet det før, hvordan foregår det rent teknisk? Først skal jeg registrere og leje domænet. Dernæst skal jeg knytte en mailserver til domænet? Og så skal jeg enten leje mig ind på en mail-server/klient hos udbyderen eller selv oprette det? Jeg bruger pt det gratis mailprogram der hedder Thunderbird fra Mozilla, og det er sådan nogenlunde fint til hotmail.com. Men når man tilknytter en mailadresse til et domæne, hvad med selve domænet? Skal der være trafik på det, skal man have en hjemmeside åbent og kørende, eller er det nok bare at betale ens host for at oprette og leje mail-adressen for et år(eller flere end 1), og så er det sat op til at køre? Husker da jeg skulle sætte hotmail op i Thunderbird var der en række detaljer der skulle udfyldes, såsom mailserver, login og password osv. Men ikke SÅ meget teknisk heldigvis. 

Så hvordan gør jeg rent praktisk, hvis jeg gerne vil have en eller flere mailadresser tilknyttet mit domæne, og hvilke mailklienter kan håndtere mine mails? Thunderbird? Jeg kan se at dandomain feks har en loginside til ens mail, har alle udbydere det? Hvis ikke er det som sagt nok bare at betale for at tilknytte en mailadresse, og så er det oppe og køre på ens domæne, og så skal man sådan set bare finde en mail-klient der kan håndtere mailsne og ikke meget andet? 

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Global Web Partners Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Isaac

Det forgår sådan her:

når du køber/lejer dit domæne så skal du bruge et webhotel for på et webhotel følger der mail server med til som regel følger der et brugerpanel med til dit webhotel hvor du kan oprette de emails som du ønsker.

Dog skal du lige være klar over at der kan være stor forskel i priser hos de forskellige nogle har begrænsninger til at du kun kan have et domæne liggende på webhotellet andre skal du f.eks betale 10 kr ekstra om måneden pr. domæne. du skal ikke have en hjemmeside på et domæne for at bruge det til email.

Hvis du kun skal bruge det til emails kan jeg godt give dig et tilbud men så skal jeg lige vide hvor mange domænes det handler om. 

i forhold til opsætning i mail klienter der kan man gøre som det passer en alle mail klienter kan håndtere en mail server. men en mailserver er lavet sådan er du stort set kan lave det præcis som du vil have det også over flere domæner som f.eks videresend osv.

Med venlig hilsen

Lasse

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Frederiksen:
når du køber/lejer dit domæne så skal du bruge et webhotel for på et webhotel følger der mail server med til som regel følger der et brugerpanel med til dit webhotel hvor du kan oprette de emails som du ønsker.

Njaa, teknisk set behøver han ikke leje et webhotel for at have mail, der har han mere brug for et mailhotel.

@Isaac:
Der findes mange løsninger hvor du kan hoste dine maildomæner. Som Lasse skriver så er der næsten altid mailserver tilknyttet et webhotel, men du kan også vælge at bruge et decidere mailhost til opgaven, de største på området er nok Google (https://support.google.com/a/answer/53295?hl=en) og Microsoft med deres Exchange Online - men der er mange andre muligheder.

De fleste af dine spørgsmål kan der ikke svares entydigt på, svaret afhænger af hvilken leverandør du vælger til ydelsen. Umiddelbart virker det som om du allermest har behov for at finde en leverandør der kan hjælpe dig konkret, mere end du har brug for selv at finde ud af hvordan du gør.

Tag en snak med Lasse, jeg kan se han tilbyder mailhosting til dig - så er jeg sikker på at han også nok skal "holde dig i hånden" hele vejen til det virker for dig :)

Held og lykke med projektet
/Brian

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Global Web Partners Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian tak for din rettelse det var en fejl jeg skrev skal det gik lidt stærkt skulle have være "kan"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)