Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart med domæne. Hvor kompliceret er det?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg er i gang med at leje domænenavne for senere brug. Så vidt jeg kan forstå så er det nok at jeg starter med bare at leje domænenavnene, så kan man udbygge alt det man lyster, dvs man skal ikke sikre sig noget som helst til at starte med andet end at leje domænet. Jeg tænkte i starten at måske skal man sikre sig dns-pegning, url-pegning, navneserver eller hvad ved jeg. Men alt det kan rettes til og tilkøbes osv. Er det ikke rigtigt? 

Men når jeg så går videre med alt der omhandler domænet, hosting, sikkerhed, mail, DNS osv, så synes jeg godt nok det bliver kompliceret. Der er så mange muligheder og tilvalg og teknik at jeg bliver helt ør i hovedet. Hvordan har i andre gjort da i startede op? Overladt det tekniske til andre medarbejdere eller partnere? Jeg har ingen erfaring med domæner og hjemmesider på nogen måde, og kan godt se at der er meget teknik at sætte sig ind i. Og det er jo bedre at vide en masse på forhånd, end at lære det undervejs. 

Altså når feks jeg skal tilkoble min computer til fast internet, så er det relativt simpelt, men virker til at være ekstremt kompliceret hvis man skal have et domæne og en hjemmeside og mailadresse osv. 

Tror i at det er realistisk at selv at have styr på alt det tekniske, eller skal man helst have kompetente folk indover der kender til den slags? Jeg er på brugerniveau, men kan rimeligt nemt tillære mig sådan nogenlunde teknisk kompetence, bare ikke på det hele komplicerede niveau som feks kodning og meget indviklede systemer. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lejer domænet hos et webhotel så har de som regel ordnet alt med mail og dns for dig. Men det er muligt at stå for alt det selv men hvis du ikke ved noget om et så er et nemmest at lave en aftale med en som kan styre alt det for dig så du kan fokusere på din forretning.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)